کد مطلب: ۳۲۸۴۴۷

افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف به عقب افتاد

افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف به عقب افتاد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو، گفت‌: علی‌رغم این که قرار بود در اول آذرماه تعرفه مشترکان پرمصرف در دو حوزه آب و برق افزایش پیدا کند، اما این مساله هم‌چنان در هیات دولت منتظر تصویب است.

محسن بختیار با بیان این‌که هنوز مراحل پیگیری این پیشنهاد در دولت سپری می‌شود، اظهار کرد: پیشنهاد ما بر این بود که از اول آذرماه این طرح اجرایی شود، اما هنوز دستور کار آن در دولت است.

به گزارش تجارت‌نیوز،بختیار ادامه‌ داد: وزارت نیرو قصد داشت تا این مساله هرچه‌ سریع‌تر اتفاق بیفتد، چراکه ما معتقدیم یکی از راه‌های کنترل مصرف مشترکان ، همین مساله است.

بختیار با تاکید بر این‌که به محض تصمیم این طرح در هیات دولت این موضوع را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد، گفت‌: به اعتقاد ما این موضوع می‌تواند تاثیرات بسیاری در میزان مصرف مشترکان داشته باشد.

چندی پیش نیز محمودرضا حقی فام - سخنگوی صنعت برق کشور - ضمن تشریح جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف، گفته بود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده برای مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شود و برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف برق دارند، میزان تعرفه دو برابر و برای مشترکانی که بیش از این میزان افزایش میزان دارند ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

بنا بر اعلام، افزایش تعرفه بسته به مناطق مختلف در رده‌بندی‌های مختلف تعیین شده است و برای این مساله نیز مصوبه‌هایی در نظر گرفته‌ شده است. به‌گونه‌ای که اگر مشترکان دو برابر الگو مصرف داشته باشند، میزان تعرفه ۵۰ درصد برای آن‌ها افزایش می‌یابد. اگر برای مصرف مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف باشد، ضریب ۱.۵ و بالاتر از آن با ضریب دو محاسبه می‌شود، اما این مساله نیز بسته به مناطق و تعداد متفاوت است.

برای مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کنند نه تنها تعرفه افزایش نمی‌یابد، ‌ بلکه پیشنهاد طرح‌های تشویقی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد؛ هدف از این طرح این است که با اصلاح رفتار به مصرف، نحوه مصرف مشترکان تغییر یابد.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.