کد مطلب: ۵۷۶۸۱۲

افزایش ۱۶ درصدی تعرفه مشترکان پر مصرف برق

افزایش ۱۶ درصدی تعرفه مشترکان پر مصرف برق

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: تعرفه مشترکان پر مصرف ۱۶ درصد بیشتر از مشترکان خوش‌مصرف محاسبه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «مصطفی رجبی مشهدی» افزود: هر سال بر اساس مصوبه هیات وزیران در ابتدای اردیبهشت ماه هفت درصد قیمت برق افزایش پیدا می‌کند و برای مشترکان پرمصرف که ۱۴ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند، ۱۶ درصد به مبلغ برق آن‌ها اضافه می‌شود یعنی در کل به رقم صورت‌حساب مشترکان پرمصرف ۲۳ درصد اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: البته مصرف مازاد بر دو برابر الگوی هر منطقه، با متوسط نرخ خرید برق از نیروگاه تجدیدپذیر محاسبه می‌شود که ۸۰۰ هزار مشترک برابر ۲.۶ درصد مشترکان خانگی مشمول این تعرفه می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال نسبت به سال گذشته گرمای هوا بیشتر بود، میزان و مدت استفاده از وسایل سرمایشی هم بیشتر شده است و چون تعرفه‌ها پلکانی است به ازای هر ۱۰۰ کیلووات ساعت افزایش برق، تعرفه برق هم افزایش می‌یابد.

وی افزود: از ۳۰ میلیون مشترکین خانگی، ۸۰۰ هزار نفر مشترک خیلی پرمصرف هستند و باید میزان مصرف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت را با قیمت متوسط خرید تضمیمنی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر پرداخت کنند.

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد: امسال مبلغ مازاد برق برای مشترکانی که دو برابر الگوی منطقه، مصرف داشتند، برابر متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر محاسبه می‌شود یعنی تعرفه برق آنها به ازای هر یک کیلووات ساعت، ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: به مشترکان میزان مصرف و اینکه آیا پرمصرف هستند یا کم‌مصرف هم در قبض و هم در سامانه برق من اطلاع‌رسانی شده است.

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امین

    سلام
    از روزی که کنتور برق ما دیجیتالی شد پول برق و مصرف برقمون دوبل شد
    بسوزه دیجیتالمون

  • امین

    خواهشا پر مصرفی را بر اساس مصرف تابستان در نظر نگیرید
    اسپیلت نداریم ولی کولر آبیه دیگه
    میانگین مصرف سالیانه رو مبنا قرار بدهید
    تشکر

  • نسرین

    خدا لعنت تان بکند اینجا در خوزستان با گرمای بالای ۵٠ درجه پنج دقیقه هم نمیشه کولر را خاموش کرد چرا اینقدر باید هزینه برق را پرداخت کنیم خیلی زیاده الهی نابود بشید.

  • محسن

    وقتی مسؤولان کشور از ورود لوازم جدید زندگی که مصرف برق شان کم است جلوگیری می کنند و مردم باید به اجبار از لوازم پر مصرف ساخت داخل استفاده کنند، چرا باید هزینه ی این سیاست غلط از جیب مردم برداشت شود. درست مثل خودرو های پر مصرف داخلی که مردم به اجبار می خرند و دولت هم مرتب قیمت بنزین را بالا می برد.

  • مهدی

    همه راهکارهای صزفه جویی را ما داریم انجام می دیم ولی اداره برق می گه شما جزو مشترکین پر مصرف هستید به نظرم کسی که الگوی مصرف راتعیین کرده یه خانواده تک نفره را در نظر گرفته _علی برکت الله

  • امین

    سلام
    دم شما گرم واقعا راهکار گران کردن جواب داد
    سیب درختی امروز کیلویی ۴۰هزار تومان
    خیار کیلویی ۱۵۰۰۰ انگور۳۰۰۰۰
    شما کاری کردید که سیب درختی هم مصرف نکنیم
    والا ما تو مصرف میوه و سبزی داشتیم صرفه جویی میکردیم
    سیب مشترکین پرمصرف رو گران میکردید دکتر برای مادرم سیب درختی توصیه کرده بود
    نون و با چی بخوریم که ارزون باشه هندوانه انگور چقدر دیگه گرون میشه شکم بچه ها رو نمیشه به نون خالی عادت داد
    سیب ارزون بود تنظیم بازار که آمد گرون شد
    یک فکری برای ارزون کردن بکنید نه گرون کردن

  • ناشناس

    تویی که اینطوری مظلومانه می نویسی اگه اینا ایرانی بودند دلشون بحالت میسوخت اما اشتباه کردی اینها ایرانی نیستند بلکه دشمن ایرانیان هستند

  • ماهوش

    چرا دولت چراغهای تیرهای برق را ال ای دی نمیکند آیا نمیداند هزینه تعویض لامپهای تیرهای برق راسریعا با کم مصرف مردن ان جبران میکند