کد مطلب: ۵۲۳۷۰۶

وزارت صنعت خبر داد:

افزایش بیش از چندصد برابری تولید محصولات ضدکرونا

افزایش بیش از چندصد برابری تولید محصولات ضدکرونا

وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ از جهش در تولید اقلام مرتبط با کرونا در شرایط حساس با پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها خبر داد و اعلام کرد: تولید محصولات مرتبط با کرونا، ‌افزایش بیش از چندصد برابری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ با شیوع ویروس کرونا و به دنبال برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن، شاهد جهش قابل توجه در تولید اقلام مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا بودیم.

در این راستا، تولید ماسک سه لایه از ۲۰۰ هزار عدد در روز به ۲۷ میلیون عدد رسید و افزایش ۱۳۵ برابری داشت.

همچنین تولید ماسک N۹۵ از پنج هزار عدد روزانه به یک میلیون و ۶۶ هزار عدد رسید که ۲۱۳ برابر افزایش یافت.

تولید دستکش طبی از دو میلیون عدد روزانه به شش میلیون رسید و علاوه بر افزایش سه برابری، ۲۰۰ درصد رشد داشت.

همچنین تولید الکل (اتانول) از ۷۷ هزار لیتر روزانه به ۱۱۳ هزار لیتر رسید که ۴۷ درصد رشد را تجربه کرد و افزایش ۱.۵ برابری داشت.

تولید مواد ضدعفونی کننده نیز از ۵۰ هزار لیتر روزانه به ۴۰۰ هزار لیتر رسید که ۷۰۰ درصد رشد داشته است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

با کشف واکسن کرونا در تعدادی از کشورها، واکسیناسیون در این کشورها آغاز شده است، در ایران نیز ساخت واکسن با کمک دانشمندان ایرانی و خرید آن از خارج از کشور و نیز تولید اقلام مرتبط با کرونا نیز در دستور کار قرار گرفت. با واردات اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی از روسیه، واکسیناسیون کرونا در ایران از سه شنبه ۲۱ بهمن ۹۹ در کشور با اولویت کادر بخش‌های آی سی یو کلید خورد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.