کد مطلب: ۸۰۶۱۳۱

سخنگوی دولت خبر داد:

موافقت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان

موافقت دولت با افزایش حقوق بازنشستگان

سخنگوی دولت خبر داد: هیئت وزیران با هر چهار پیشنهاد شورای عالی استان‌ها به منظور حمایت بخش‌های غیرمتمرکز دولت در استان‌ها از این شوراها موافقت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در توضیح این خبر افزود: به این معنا که بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و استانداری‌های سراسر کشور مکلف شدند حسب مورد آن مواردی که شورای اسلامی بخش یا شهر یا شورای اسلامی استان نیازمند پشتیبانی، امکانات دبیرخانه‌ای یا امکانات برای استقرار و برگزاری جلسات هستند، مجموعه‌های دولتی در سقف امکانات خودشان حمایت کنند.

وی افزود: مصوبه‌ای برای حمایت بخش‌های دولتی از شوراهای شهر و روستا در دوره بحران بود که هر چهار پیشنهاد هم به تصویب هیئت وزیران رسیده است.

بهادری جهرمی یادآور شد: مصوبه‌ای هم به پیشنهاد معاونت علمی ریاست جمهوری داشتیم که هیئت وزیران دستگاه‌های مختلف اجرایی را مجاز کرد که اموال، امکانات و دارایی‌های خود را به صورت امانی مثل اجازه یا امثال آن در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دهند تا از ظرفیت‌های دولتی بتوانند بهره‌برداری کنند و امور را تسهیل و اجرا سازند.

کاهش نرخ حقوق گمرکی

سخنگوی دولت تاکید کرد: مصوبه دیگری که بنا به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه داشتیم این بود که فهرست کالاهای اساسی، دارو و شیرخشک اطفال که نرخ حقوق گمرکی آن‌ها از ۴ درصد به ۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش می‌یابد با موافقت هیئت وزیران همراه شد.

وی ادامه داد: درباره تجهیزات دارویی و سایر تجهیزات صنعتی هم مطابق مقرره دیگری بنا شد پیشنهاد نهایی بعد از تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت در دستور هیئت دولت قرار گیرد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: موافقت هیئت وزیران با پیشنهاد شورای عالی تأمین اجتماعی و وزارت کار برای افزایش حقوق بازنشستگان را داشتیم که در چارچوب افزایش حقوقی که برای کارگران پیش‌بینی شده بود و مشابه آن، به هیئت وزیران ارائه شد و به صورت فوری در دستور کار قرار گرفت و با آن موافقت شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.