کد مطلب: ۴۲۱۸۷۹

جهش کم سابقه دلار کانادا

جهش کم سابقه دلار کانادا

دلار کانادا به بالاترین سطح ۱۴ ماه اخیر خود رسید. با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه که باعث بالاتر رفتن قیمت نفت شد، قیمت دلار کانادا نیز رو به افزایش رفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از سی بی سی کانادا، با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه که باعث بالاتر رفتن قیمت نفت شد، قیمت دلار کانادا نیز رو به افزایش رفته است. در آخرین دور از معاملات بازارهای ارزی، هر دلار آمریکا به ۱.۲۹۶۶دلار کانادا کاهش یافت تا بالاترین سطح ثبت شده دلار کانادا در طول چهارده ماه اخیر ثبت شود. شاخص " تی اس ایکس" بورس تورنتو نیز با افزایش ۰.۴ درصدی به ۱۷ هزار و ۱۰۵.۴۷ واحد رسید.

شان اوزبورن، استراتژیست ارشد ارزی در بانک " اسکوشیا" گفت: به نظرم دلار آمریکا در بازار کانادا دچار نوساناتی شده است و در حال حاضر با توجه به تنش هایی که آمریکا در روابط خود با برخی کشورها دارد تقاضا برای خرید اسکناس سبز چندان نیرومند نیست. از سوی دیگر کاهش اختلاف نرخ بهره بین کانادا و آمریکا و افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی نیز دلار کانادا را رو به جلو حرکت داده اند.

در برابر دیگرارزها نیز دلار کانادا در برابر یورو پوند صعودی و در برابر فرانک و ین نزولی بود تا جایی که هر پوند به ازای ۱.۷۰۵۸ دلار کانادا، هر یورو به ازای ۱.۴۵۰۱ دلار کانادا، هر فرانک سوئیس به ازای ۱.۳۳۷۱ دلار کانادا و هم چنین هر دلار کانادا به ازای ۸۳.۵۸۱۷ ین ژاپن معامله شد.

ادوارد مویا، تحلیل‌گر بازار در موسسه " اواندا" نیز گفت: دلار هنوز نتوانسته است موقعیت خود را در برابر ارزهای امن مستحکم کند اما اگر تنش‌ها بیش از این افزایش پیدا کنند، کار برای دلار آمریکا از این هم سخت تر خواهد شد.

انتظار می‌رود در ماه دسامبر اقتصاد کانادا توانسته باشد از رشد منفی ماه قبل که ضعیف ترین رشد هشت ماه اخیر این کشور نیز محسوب می‌شود فاصله بگیرد هر چند که احتمالا این رشد در سطح بالایی برای حمایت بیشتر از بازارهای ارز و سهام این کشور قرار نخواهد داشت.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.