کد مطلب: ۳۴۷۵۲۳

کارنامه بازار سرمایه در روز ششم بهمن ماه سال ۱۳۹۷

از شایعه افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی بانک تجارت تا افت شاخص

از شایعه افزایش سرمایه 400 درصدی بانک تجارت تا افت شاخص

معاملات بورس تهران در اولین روز هفته در حالی شروع شد که شاخص از 163 هزار واحد عبور کرد، اما در نهایت با افت 461 واحدی در سطح 162 هزار و 478 واحد قرار گرفت. روز گذشته شایعاتی درخصوص افزایش سرمایه 360 یا 400 درصدی بانک تجارت به وجود آمد که موجب شد بهترین معاملات در گروه بانکی، به بانک تجارت تعلق داشته باشد.

معاملات بورس تهران در اولین روز هفته در حالی شروع شد که شاخص از 163 هزار واحد عبور کرد، اما در نهایت با افت 461 واحدی در سطح 162 هزار و 478 واحد قرار گرفت.

در طول جریان معاملات امروز، ششم بهمن ماه سال 1397، بیش از 147 هزار معامله به ارزش 414 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 616 هزار و 581 میلیارد تومان رسید.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و خودرویی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

به طور متوالی امروز نیز بانکی‌ها توانستند بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشته باشند. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 100 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت گرفت.

635699

پربازده‌ترین گروه‌های‌ صنعتی در بازار امروز بورس محصولات چوبی، محصولات کاغذی و زیاده‌ترین آن‌ها خودرو و سایر معادن بودند.

598

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای وتجارت، فملی، ومعادن، کگل و جم و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای شپنا، فولاد و شتران بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 44 میلیارد تومان متعلق به نماد لوتوس و بیشترین عرضه نیز با 3.1 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

5698

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با افت 17 واحدی در سطح 1962 واحدی قرار گرفت که نمادهای ذوب و دماوند بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

واکاوی اتفاقات امروز بورس

نمادهای بزرگ در بازار امروز افت داشتند اما نمادهای کوچک‌تر نظیر قندی‌ها، سیمانی‌ها با وزن کم خود توانستند راه خود را از شاخص بورس جدا کنند و با ادامه معاملات در محدوه‌های حداکثری نقشی پررنگ بر رشد 172 واحدی شاخص هم‌وزن بگذارند.

روز گذشته شایعاتی درخصوص افزایش سرمایه 360 یا 400 درصدی بانک تجارت به وجود آمد که موجب شد بهترین معاملات در گروه بانکی، به بانک تجارت تعلق داشته باشد.

گروه پالایشگاهی روندی منفی داشتند، گزارشات 9 ماهه شرکت‌ها نیز تمام شد و تا گزارش بعدی شرکت‌ها شاید شش ماه زمان لازم باشد و در این بین فقط نقدینگی موجود در بازار می‌تواند باعث رشد این گروه شود.

گروه خودرو در جریان معاملات امروز کم نوسان ظاهر شد. تغییر سیاست دستوری تعیین نرخ خودرو به قیمت حاشیه بازار باعث شد خودروسازان تعدیل قیمت قطعات را در پیش بگیرند.

گروه کاشی_سرامیک طبق انتظار گزارشات نسبتا مناسبی را روانه کدال کردند. برای این گروه گزارش فعالیت دی ماه اهمیت فراوانی دارد. در صورتی که این گزارش‌ها حاکی از ادامه وضعیت مناسب فروش مقداری این شرکت‌ها باشد می‌توان به حرکت دوباره سهم‌های این گروه امید بست.

همچنین در پی عرضه اولیه نماد لوتوس که چهارشنبه هفته گذشته با قیمت سهمی معادل 205 تومانی انجام شد، امروز با صف خرید چند میلیونی مواجه شد.

از سوی دیگر، اقدام به خرید بیش از 122 هزار سهم «لوتوس» توسط یک شخص حقیقی از اتفاقات مهم بازار امروز بود که اعتراض فعالان را در پی داشت و مسائل مربوط به ژن خوب در خصوص آن در فضای مجازی مطرح شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بد بختی این همه دم از شفاف سازی در بورس میزنن در عمل سهام های ورشکسکته لیدر بازار میشوند سهام های باکیفت به بهانهای مختلف هر روز منفی تر از روز قبل گزارش مثبت میدن منفی میشه نفت گران میشه منفی میشن میخوان سواد بورسی روهم یاد بدن هنوز قیمت سهام با کیفیت از […]سهم ها مثل خودروییها جدا نشده کل بازار میگن خودروییها ورشکسته اند ولی هر روز لیدر بازار میشه این بازار سرمایه با این مدیریت فایده نداره فقط دنبال حمایت و انداختن […]سهامه

  • ناشناس

    تمنای همکاری از بورس