کد مطلب: ۱۲۱۷۸۱

افزایش سقف تسهیلات واحدهای تولیدی نیمه فعال

افزایش سقف تسهیلات واحدهای تولیدی نیمه فعال

آخرین خبرها حاکی از افزایش تعداد واحدهای صنعتی و کشاورزی در طرح رونق تولید به حدود ۳۰ هزار واحد بوده و قرار بر این است که سقف تسهیلات نیز که پیش از این ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، افزایش یابد. طبق آخرین اعلام توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد

آخرین خبرها حاکی از افزایش تعداد واحدهای صنعتی و کشاورزی در طرح رونق تولید به حدود ۳۰ هزار واحد بوده و قرار بر این است که سقف تسهیلات نیز که پیش از این ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، افزایش یابد.

طبق آخرین اعلام توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی در طرح رونق تولید، تاکنون بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۲۰ هزار واحد صنعتی و کشاورزی پرداخت شده است.

اردیبهشت ماه سال جاری بود که پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در سراسر کشور آغاز شد تا خروج از رکود واحدهای تولیدی نیمه‌فعال در دستور کار قرار گیرد. مسئله‌ای که طبق اظهارنظر دولتی‌ها در جهت افزایش سطح اشتغال و میزان تولید بود. بنابراین در یکی از جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی آخرین وضعیت فعالیت واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و تعیین شد که رقمی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان به منظور پرداخت به ۷۵۰۰ واحد تولیدی نیمه‌فعال تعلق گیرد.

در نهایت این پرداخت‌ها از اردیبهشت‌ماه سال جاری کلید خورد و بنابر اظهارنظر مسئولان قرار بر این شد تا پایان مرداد و شهریور ماه سال جاری تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در دستور کار قرار گیرد هرچند که روند پرداخت‌ها دچار وقفه شد و تاکنون طبق آخرین اعلام ۱۴ هزار میلیارد تومان به حدود ۲۰ هزار واحد صنعتی و کشاورزی تعلق گرفته است.

افزایش سقف تسهیلات و تعداد واحدهای تولیدی نیمه فعال

طبق پیش‌بینی‌های اولیه قرار بر این بود که پرداخت تسهیلات در مورد ۷۵۰۰ تا ۱۲ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط در دستور کار قرار گیرد تا این واحدها بتوانند از تسهیلات مربوط به منظور تغییر و تحول استفاده کنند اما بنابر تصمیمات اتخاذ شده تاکنون به حدود ۲۰ هزار واحد صنعتی و کشاورزی تسهیلات طرح رونق تعلق گرفته است و تعداد این واحدها به بیش از این رقم افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، نکته قابل اشاره در آخرین اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر افزایش سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی است. نعمت‌زاده عنوان کرده است که تعداد واحدهای صنعتی و کشاورزی در طرح رونق تولید که می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند، تا حدود ۳۰ هزار واحد قابل افزایش است و سقف تسهیلات نیز که پیش از این ۱۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، افزایش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.