کد مطلب: ۲۲۴۰۹۲

افزایش سهم آبادان از تجارت دریایی

افزایش سهم آبادان از تجارت دریایی

معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است با توجه به ظرفیت‌های موجود در منطقه و شرایطی که بندر آبادان دارد می‌توان انتظار داشت با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، سهم این بندر در تجارت دریایی ایران افزایش پیدا کند.

محمد راستاد، اظهار کرد: سازمان بنادر برای توسعه بندر آبادان طرح‌های گسترده‌ای دارد و ما معتقدیم می‌توان سهم این بندر در تخلیه و بارگیری و ظرفیت‌های کلان اقتصادی را بهبود بخشید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: با توجه به اینکه بندر آبادان محصور در فضای شهری شده نیاز به یک جانمایی جدید برای استفاده از ظرفیت‌های کلان و فضای پس کرانه داریم.

این فضای جدید باید از یکسو نزدیک به آب‌های فعال در منطقه باشد و از سوی دیگر ضمن نزدیکی به آبادان امکان سرمایه‌گذاری جدید در آن وجود داشته باشد.

به گفته راستاد، با توجه به صحبت‌هایی که در رابطه با اضافه شدن بنادر اروند کنار و چوئبده به مناطق آزاد صورت گرفته از نظر ما امکان بهبود ظرفیت‌ها در این حوزه وجود دارد و تلاش بر این است که با اضافه کردن یک بندر کمکی به آبادان شرایط توسعه فعالیت‌های آن تسهیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت گردشگری دریایی در آبادان نیز گفت: آمارها حاکی از آن است که تاکنون حدود ۲۰۰ هزار مسافر دریایی در آبادان حاضر شده‌اند که این عدد نسبت به ۱۷۲ هزار نفر سال گذشته افزایش قابل قبولی را نشان می‌دهد.

پیگیری‌های ما از وضعیت مسافران دریایی نیز حاکی از رضایت آنها از امکانات و شرایط بندر بود و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که برای بهبود ظرفیت‌ها در این بخش صورت گرفته می‌توان به صراحت اعلام کرد که افق گردشگری دریایی آبادان مثبت بوده و در آینده نیز رشد خود را ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.