کد مطلب: ۱۷۱۳۵۱

افزایش صادرات نفت ایران به هند

افزایش صادرات نفت ایران به هند

واردات نفت هند از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان 38.9 درصد کاهش و نسبت به ماه پیش از آن 12.5 درصد افزایش یافته است.

آمارهای رهیابی نفتکش‌ها از منابع صنعتی نشان داد، واردات نفت هند از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان 38.9 درصد کاهش و نسبت به ماه پیش از آن 12.5 درصد افزایش یافت و به 467 هزار و 600 بشکه در روز رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز؛ آمارهای رهیابی نفتکش‌ها از منابع صنعتی نشان داد، واردات نفت هند از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه پارسال به میزان 38.9 درصد کاهش یافت و به 467 هزار و 600 بشکه در روز رسید.

هند، سومین واردکننده نفت در جهان، واردات نفت از ایران را پس از تصمیم تهران برای اعطای امتیاز میدان گازی فرزاد به روسیه به جای دهلی نو، کاهش داد.

در بازه زمانی آپریل تا اکتبر، یعنی 7 ماه نخست سال مالی هند برابر با فروردین تا مهر 96، واردات نفت دهلی نو از تهران حدود 13.5 درصد کاهش یافته و به روزانه 449 هزار و 800 بشکه در روز رسیده است، اما واردات در ماه اکتبر به نسبت ماه پیش از آن حدود 12.5 درصد افزایش یافته است.

در مجموع، واردات نفت هند در ماه اکتبر به 4.1 میلیون بشکه در روز رسیده است که 15 درصد از ماه گذشته کمتر است. این میزان از مدت مشابه پارسال 4.6 درصد کمتر است.

همچنین بر اساس این گزارش، در ماه اکتبر امسال، عراق با صادرات 757 هزار بشکه نفت و عربستان با صادرات 753 هزار بشکه نفت در روز به هند، نخستین و دومین تامین کننده نفت این کشور بودند و ایران در جایگاه سوم قرار داشت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.