خبر مهم:

کد مطلب: ۱۳۱۷۲۰

نفت خام ۷۲ سنت افزایش یافت

نفت خام 72 سنت افزایش یافت

به دنبال سخنان وزیر انرژی عربستان سعودی در مالزی، مبنی بر تمایل کشورهای عضو اوپک برای تمدید توافق کاهش در تولید، قیمت جهانی نفت امروز افزایش یافت.

به نقل از رویترز، به دنبال سخنان وزیر انرژی عربستان سعودی مبنی بر تمایل کشورهای عضو اوپک برای تمدید توافق کاهش در تولید، قیمت جهانی نفت روز دوشنبه افزایش یافت.

نفت خام برنت امروز با 72 سنت افزایش، به بشکه‌ای 49.82 رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت هم با 63 سنت افزایش، بشکه‌ای 46.85 دلار فروخته شد.

وزیر انرژی عربستان سعودی در سخنانش با تاکید بر تقویت قیمت نفت اعلام کرد: با رایزنی‌هایی که با اعضای اوپک داشته‌ام، اطمینان دارم این توافق، برای شش ماه دوم سال تمدید خواهد شد.

براساس این توافق که بین اعضای اوپک و چند کشور غیراوپکی از جمله روسیه صورت گرفته است، تولیدکنندگان نفت میزان تولید خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش داده‌اند.

لازم به ذکر است، سخنان وزیر انرژی عربستان به دنبال کاهش قیمت نفت در هفته گذشته انجام شد. وی همچنین اظهار داشت، عدم مشارکت دیگر تولیدکنندگان از جمله آمریکا در این توافق و بالا بودن ذخایر جهانی، منجر به کاهش قیمت نفت شده است.

به گفته یک تحلیل‌گر بازار، انتظار معامله‌کنندگان برای تصمیم‌گیری اعضای اوپک، باعث شده بازار نفت بدترین روزهایش را تجربه ‌کند. گفتنی است، نشست کشورهای اوپک روز 25 می انجام می‌شود.

معامله‌کنندگان نفت معتقدند، پیروزی امانوئل مکرون در افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه بی‌تاثیر نبوده است.

با این حال، قیمت نفت برنت و وست تگزاس اینترمدیت همچنان زیر 50 دلار است، که عمده‌ترین دلیل آن بالا بودن حجم حفاری و میزان ذخایر جهانی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.