کد مطلب: ۳۶۷۲۹۹

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیازی به مصوبه مجلس ندارد

افزایش قیمت حامل‌های انرژی نیازی به مصوبه مجلس ندارد

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در حال حاضر موضوعی در خصوص تغییر قیمت حامل‌های انرژی در کمیسیون انرژی مجلس مطرح نیست و همچنین دولت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها نیازی به مصوبه مجلس برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 12 اسفندماه 97، هیئت وزیران افزایش قیمت CNG از 414 تومان در مترمکعب به 453.2 تومان در مترمکعب را مصوب کردند و این مصوبه در تاریخ ( 25 اسفندماه 97) به وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان ملی استاندارد و سازمان برنامه بودجه کشور ابلاغ شد و هم اکنون آیین‌نامه اجرایی آن تدوین شده و جهت اجرا از ابتدای خرداد ۹۸ در دستور کار قرار گرفته است.

طبق مصوبه هیئت وزیران، منابع حاصل از این افزایش قیمت، به عنوان منابع مالی شرکت ملی گاز ایران محسوب شده و در راستای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز، هوشمندسازی جایگاه‌های عرضه CNG و ایجاد بستر لازم جهت اتصال سامانه هوشمند جایگاه های سوخت به سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران و سامانه اطلاعات خودروهای گازسوز، هزینه خواهد شد.

سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا افزایش ۹.۵ درصدی قیمت CNG و سایر حامل‌های انرژی نیازی به مصوبه مجلس دارد؟

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: هم‌اکنون در دستور کار مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی مجلس لایحه‎ای درخصوص تغییر قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: همچنین براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها دولت می‌تواند در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصمیم‌گیری کند و نیازی به قانون ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: تعیین قیمت فرآورده‌های نفتی نیازی به مصوبه مجلس ندارد و دولت خود می‌تواند قیمت فرآورده‌های نفتی را تعیین و مشخص کند، مگر اینکه خود دولت نیاز به نظر مجلس داشته باشد که در این خصوص می‌تواند لایحه‌ای به مجلس ارسال کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، گفت: در حال حاضر لایحه‌ای در خصوص تغییر قیمت حامل‌های انرژی در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس مطرح نیست و همچنین دولت طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها نیازی به مصوبه مجلس برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.