خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۸۸۹۳

یک کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

پیش‌بینی گرانی خودروهای چینی تا شب عید

پیش‌بینی گرانی خودروهای چینی تا شب عید

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: قیمت دلار در آستانه شب عید تغییر محسوسی نخواهد کرد و ممکن است با افزایش میزان تقاضا قیمت خودروهای چینی تا پنج درصد افزایش یابد.

یک کارشناس بازار خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای چینی گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه اتفاق خاصی در حوزه سیاست‌های ارزی رخ ندهد، قیمت خودروهای چینی هم گران نخواهد شد. آنچه که به نظر می‌رسد قیمت دلار در آستانه شب عید تغییر محسوسی نخواهد کرد. ممکن است با افزایش میزان تقاضا قیمت خودروهای چینی تا پنج درصد افزایش یابد.

بابک صدرایی افزود: هرگز قیمت خودروها مثل سال گذشته دو برابر نخواهد شد. ممکن است تا سال آینده قیمت خودروهای چینی به دلیل عدم واردات کمی نوسان داشته باشد؛ چرا که بازار دیگر توان افزایش چند باره قیمت‌ها را ندارد.

او با اشاره به باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو هم اظهارکرد: به نظر می‌رسد تا زمانی که تحریم‌های آمریکا علیه ایران پا برجا باشد، واردات خودرو آزاد نخواهد شد. با توجه به مساله محدودیت‌های ارزی نیز فعلا سیاست دولت هم توقف ثبت سفارش خودروهای خارجی است.

صدرایی همچنین درباره تولید خودروهای مشترک با کشورهای همسایه اظهار کرد: تولید خودروهای مشترک با کشورهای همسایه از جمله ترکیه مساله‌ای جدی است. اما این برنامه حداقل تا سال آتی منتفی است. تا زمانی که وزارت صنعت از وزارت بازرگانی تفکیک نشود و همچنین اقدامات قانونی آن اجرا نشود نمی‌توان خودروی مشترکی را تولید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرچیزکه توی ایران گران میشه دلیلش خودملت هستندیک زمان گفتندچایی گران خواهد ش کساییرا میشناسم بیستا بیستا چایی میخریدند بایدخودملت رعایت بکندهیچ ربطی هم به تحریم ندارد

  • ناشناس

    چه مسخرست دانگ فنگ اچ سی که واقعا زشتترین خودرو تو عمرمه دیدم شده بالای ۱۰۰تومن مردم هم میخرن…خوب ای خودروها اگه یاتاقان زد یا به هر دلیلی خراب شد قطعاتشو از کجا میخاین بخرین از تو لپ لپ‌ شاید…

  • ناشناس

    تا دوسال دیگر کلیه ماشینهای چینی و ایرانی از رده خارج میشوند.بجاش ماشینهای شاسی بلند روسی و ژاپنی کل ایران را تسخیر خواهد کرد .خودرو شاسی روسی برای ارزان خرها و ژاپنی برای گران خرها ….خودرو شاسی بلند اتوماتیک روسی فقط ۷۰ ملیون تومان ..و ژاپنی ۱۵۰ ملیون.سال ۱۴۰۰صددرصد عملی خواهد شد….

    • ناشناس

      این تحلیل برپایه چه تحقیق وبررسی یا سندی ارائه شده.

  • مرد

    تمام‌این‌بدبختیهایی‌که‌مردم‌میکشن‌ازدست‌بی‌کفایتی‌مسئولین‌بعد‌شما‌‌مبلغین‌نه‌ازدست‌تحریم

  • محمود

    ام وی ام ۳۱۵ چری باید بره بالا لیاقت داره پول بده پولو بخور ……

  • محمود

    ام وی ام ۳۱۵ چری باید بره بالا لیاقت داره پول بده پولو بخور ……

  • محمود

    آقاپول بده پولو بخور

  • ناشناس

    اقایان حداقل ماشین های چینی هر چی باشن درصد خرابی و خطای کمتری نسبت به خودروهای ایران دارن. بعدشم همین چین تو تحریم ها ما رو سرپا نگه داشته وگرنه همین پراید و سمند و پژو ایرانی رو هم نداشتید سوار شید. چون اونا هم الان چینی اند.

  • ناشناس

    متاسفانه بعضی ها فقط یاد گرفتن از خودروی چینی بد بگن در صورتی که یک بار هم سوار خودروی چینی نشدن و فقط به صورت حفظی یاد گرفتن بگن شاسی بلند چینی بده. ولی نسبت به پولش خوبه. حالا کار ندارم که قیمتش بالا رفته. خودروهای کره ای هم بالا رفتن. اونا هم ارزش ندارن که یک میلیارد پولشون باشه.

  • ناشناس

    باسلام قیمت خودروهای چینی نسبت به امکاناتش خیلی مناسب تز خودروهای ایرانی هست