کد مطلب: ۴۱۳۳۵۵

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

افزایش قیمت خودروها فروکش کرد / ارزانی ۴۵ میلیون تومانی سراتو

افزایش قیمت خودروها فروکش کرد / ارزانی 45 میلیون تومانی سراتو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: از چهارشنبه هفته گذشته قیمت کاذب خودروها فروکش کرد. در حال حاضر قیمت خودروها در بازار منطقی شده است اما تقاضا نیز برای خرید خودرو به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودروهای داخلی و خارجی فروکش کرده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: از چهارشنبه هفته گذشته قیمت کاذب خودروها فروکش کرد. در حال حاضر قیمت خودروها در بازار منطقی شده است اما تقاضا نیز برای خرید خودرو به طور چشم‌گیری کاهش یافته است.

سعید موتمنی افزود: آنچه به نظر می‌رسد قیمت خودروهای داخلی، مونتاژ و خارجی تا شب عید گران نخواهد شد؛ چرا که در نیمه نخست امسال قیمت خودروها به اندازه کافی گران شده است. با افزایش مجدد قیمت‌ها دیگر تقاضایی در بازارها وجود نخواهد داشت، در نتیجه نبود تقاضا منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شود.

او اظهار کرد: در یک هفته اخیر متوسط قیمت خودروهای زیر 100 میلیون تومان کاهش پنج درصدی داشت. هفته گذشته قیمت سراتو از 280 میلیون تومان به 355 میلیون تومان رسید. این در حالی است که در روز پنج‌شنبه قیمت این مدل خودرو به 310 میلیون تومان رسید و این یعنی قیمت سراتو ظرف یک هفته 45 میلیون تومان ارزان شد. قیمت جک نیز ظرف هفت روز 15 میلیون تومان ارزان شد. قیمت 206 تیپ پنج نیز تا 10 میلیون تومان ارزان و به قیمت 104 میلیون تومان رسیده است.

موتمنی با اشاره به رابطه قیمت بنزین بر افزایش قیمت خودروها دوگانه‌سوز گفت: با افزایش قیمت بنزین تقاضا برای خرید پژو 405 و پراید افزایش یافت. قیمت پژو 405 دوگانه‌سوز نیز 10 میلیون تومان گران شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هرکس عاقل باشه بخاطر نسل بعدی خودش که بجا میزاره هدفشو میزاره گرفتن ویزای شینگن و

  • رضا

    فقط از مردم خواهش میکنم هیچ نوع ماشینی نخرید تا دو تا کارخونه جمع شن

  • مانی ستوده

    ۳۰ میلیون گرون نشده. بذار یه کم با هم حساب کتاب کنیم.
    ۱۸۸ = ۹۲ – ۲۸۰
    میشه ۱۸۸ میلیون. عزیزم فقط ۱۸۸ میلیون گران کردن… فقط ۱۸۸ میلیون!! مگه ۱۸۸ میلیون پولیست که انقدر غر می زنیم؟ ۱۸۸ میلیون فقط پول ۸ سال کارکرد یه کارمند با حقوق ۲ میلیون یا ۴ سال کارکرد یک کارمند با حقوق ۴ میلیون هست. اون هم در حالتی که غذا نخوره، هزینه مسکن و … نده، خلاصه بگم یک قرون خرج نکنه. دیدی هیچی نبود؟ چرا انقدر بزرگش می کنیم…؟۹۲ تومن قیمت همین چندی پیش است. ابتدای ۹۷. دو سال هم نگذشته.و جوانی که از آن زمان تا به الان رشد در آمد سه برابر نداشته، سه برابر از آنچه پیشتر از زندگی عقب بود، عقب تر می ماند. اگر قرار بود طی ۵ سال بخرد، چشمش کور، دنده اش نرم، حال طی ۱۵ سال می خرد. البته در طول گذر از این ۱۵ سال، احتمالا در شروع سال چهارم، قیمت ها باز ۳ برابر می شود و سال های باقی مانده ضربدر ۳ می شود. یعنی ۱۱ * ۳. می شود ۳۳ سال. تبارک الله…چه زیبا تصاعد زندگی ما در ایران را به تصویر می کشد. به راستی که همه چیز ما بر پایه منطق و علوم ریاضی است.
    و ما باز هم غر می زنیم.هرگز یادمان نرود، مهم این است که امنیت داریم.

  • مهدی

    چقد خوب دیگه چی ارزون شده

  • ناشناس

    اگه کمی ریاضیات خودتونا تقویت کنید متوجه می شوید ارزونی وجود ندارد.بچه اول ابتدایی هم میدونه 310 بزرگتر از 280 می باشد.

  • احسان

    ای کاش ایران بدنیا نمیومدیم باشانس یک درصدی مون تو بی ثبات ترین کشور بدنیا امدیم

  • حسن بی غم

    به نظرمن بیاید نفری یه خر بخریم نه بنزین میخواد نه لوازم

  • یه حرف ساده

    با سلام . خدمت اون آقایی که نوشته نمیشه سالی یک بار میوه خرید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عرض کنم که دیگه خیلی هم این طوری ها نیست داداش جان . ما ایرانی هستیم و آریایی . رگ و غیرت ایرانی داریم . مسلمان هم هستیم . کل تاریخ نشان داده ایرانی جماعت هر کاری و که غیرتش رو بکنه می تونه انجام بده . مشکلات کشور ما بیشتر مربوط میشه به تولید داخلی . نه مثل ایران خودرو و سایپا که میگن تولید داخل اما نصف بیشتر قطعات خودرو شون وارداتیه !!!!!!!!!!!!!! و صد البته مشکلات مربوط به غارتگران داخلی . همون طور که ما تو زمان جنگ نیازمون به رزمنده و توپ و تفنگ بود ، الان هم نیاز داریم به یه تعداد جنگجو که تو این وضع و اوضای اقتصاد بیان مردم و از حصر این گرانی و اوضاع اقتصادی نجات بدن . متاسفانه نگاه مسئولان و رده بالا های کشور به تولید کننده جماعت اصلا این طوری نیست . وقتی در کارگاه و کارخونه ی تولید کننده ی داخلی تخته بشه !!!!!!! این وضعیت طبیعیه . خود کارشناس ها ی اقتصادی هم می گن 60 درصد وسایل وارداتی ( هر چیزی که به ذهن بیاد ) به راحتی می تونه تولید داخل بشه . این هم جای خود داره که تولید کنندگان داخلی و اصناف دادشون از دست مسئولان به خاطر خیلی مسائل بلنده که مطمئنا خیلی هاشون باور ندارن الان ما درگیر یه جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم . یکی از مهمترین مشکلاتی که با مسئله ی رونق تولید حل میشه همین مسئله ی اشتغال ، به خصوص قشر جووناست . ما هم تو فامیل جوون بیکار کم نداریم . به امید روزی که نگاه مسئولان به تولید کننده های داخلی ، همچنین تعدادی از واردکننده های خارجی و دلال ها و ….زاده ها عوض بشه . امید به خدا …..

  • حسن بی غم

    ببینید خیلی سادس من پیشنهاد خریدن خر دادم اما کسی اهمیت نداد کسی ام نرفت بخره. همه چی همینه اگر اهمیت ندید ونخرید ارزون میشه. از ماست که بر ماست. حالا یکم تامل کنیم که از چه کسی باید شاکی باشیم

  • ناشناس

    درست میشه.