کد مطلب: ۴۷۷۵۶۷

افزایش۱۱۳ درصدی قیمت سکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۶ شهریور

افزایش113 درصدی قیمت سکه از ابتدای سال 99 تاکنون / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 26 شهریور

در ادامه روند رو به افزایش قیمت دلار و سکه، امروز بازار سکه چگونه است؟ آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 26 شهریور 99 چقدر بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در ادامه روند رو به افزایش قیمت دلار و سکه امروز بازار سکه چگونه است؟ آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چهارسنبه 26 شهریور 99 چقدر بوده است؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه 26 شهریور با 40,800 تومان افزایش، یک میلیون و 219 هزار و 400 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد در این مورد نوشت: تداوم عقب‌نشینی شاخص دلار آمریکا از سقف یک ماهه برای سومین روز متوالی، دیروز در ابتدا موجب تقویت بهای طلای جهانی تا هر اونس 1973 دلار شد. اما پس از آن رو به کاهش گذاشت و تا ساعت 20 به وقت تهران به 1952 دلار رسید.

فعالان بازار طلا بیش از هر چیز در انتظار نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند که امروز خاتمه می‌یابد. «فد» اخیرا تصمیم به تغییر سیاست پولی ۳۰ ساله خود گرفت که مهم‌ترین ویژگی آن پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره و هدف‌گذاری برای تورم بیشتر است. اما جزئیات بیشتر از چگونگی اجرای این سیاست برای فعالان بازار جهانی اهمیت زیادی دارد که انتظار می‌رود چهارشنبه انتشار یابد.

باید دید تصمیمات نهایی این نشست چه سیگنالی به فعالان بازار طلا ارسال می‌کند.

فعال شدن انتظارات افزایشی در بازار سکه

هر سکه طرح جدید ساعت 16 روز سه‌شنبه ضمن افزایش بهای 230 هزار تومانی (معادل 8/ 1 درصد) با قیمت 12 میلیون و 850 هزار تومان به فروش رسید. تقاضایی که از ترس افزایش بیشتر قیمت‌ها و البته افزایش امیدواری‌ها به رشد نرخ سکه با توجه به صعود قیمت طلای جهانی ایجاد شده است.

به این ترتیب بازدهی سکه از ابتدای سال 99 تاکنون از 113 درصد فراتر رفت. در این میان هر گرم طلای 18 عیار نیز با رشد قیمت 4/ 3 درصدی همراه شد. پیشروی دلار در کانال 26 هزار تومانی و افزایش امیدواری برای طلای 2هزار دلاری، مهم‌ترین عاملی است که انتظارات افزایشی در بازار سکه را مجددا فعال کرده است. هر چند حباب 470 هزار تومانی سکه نشان می‌دهد که این کالای سرمایه‌ای از ارزش ذاتی خود فاصله گرفته است.

آخرین اخبار درباره قیمت طلا را در صفحه ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    اونس جهانی 2500 را میزنه! بدون شک در فصل پاییز و زمستان که کرونا دوباره شیوعش بیشتر بشه اونس جهانی هم میره بالا. کشور ما هم که وضعش معلومه چه جهانی بره بالا چه نره در هر حال صعودی است!

  • جواد

    طلا تا یک ماه دیگه گرمی 2300 هزار خواهید دید

    • ناشناس

      سلام تو رو خدا خوب راهنمایی کنید من مقداری پول دارم به نظر شما الان برم طلا بخرم

    • ناشناس

      طلا ریزش میکند پولتان را اتش نزنید من گفتم

  • ناشناس

    طبق نظر همه کارشناس های داخلی وخارجی بهترین سرمایه گذاری در موقعیت تورمی ورکودی طلاست

    • ناشناس

      یعنی الان طلا بخریم ضرر نمیکنیم

    • ناشناس

      پن ۱۰۰ میلیون پول نقد دارم یه نطرتون سکخه بخرم

  • ناشناس

    طلا در جهان و ایران به قله های باورنکردنی خواهد رسید وعلتش تورم جهانی و داخلی است

  • ناشناس

    باسلام به نظر شما خرید سکه در این شرایط برای سرمایه گذاری کوتاه مدت (۱تا ۲ماه)هم مطلوب هست؟لطفا راهنمایی بفرمایید.