کد مطلب: ۳۱۶۵۰۷

افزایش قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی

افزایش قیمت طلا برای چهارمین هفته متوالی

قیمت طلا در آخرین لحظات مبادلات روز جمعه با افزایش روبرو شد تا برای چهارمین هفته متوالی یک روند کاملا صعودی را تجربه کند.

ادامه نوسانات شدید در بازارهای سهام آمریکا موجب شده است تا قیمت طلا در روزهای اخیر با افزایش چشمگیری روبرو شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس این گزارش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 3.40 دلار افزایش معادل 0.3 درصد رشد به بیش از 1236 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت بیش از 0.6 درصد افزایش داشته است. این برای چهارمین هفته متوالی است که قیمت طلا با افزایش روبرو شده است.

مارک او بایرن تحلیلگر ارشد موسسه گلدکور در این باره گفت: رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا تاثیر زیادی در افزایش قیمت‌ها داشته است.

قیمت طلا از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون با رشد 3.3 درصدی روبرو شده است. این در حالی است که قیمت طلا پیش از این به طور متوالی در 6 ماه گذشته کاهش داشته است.

قیمت هر اونس نقره نیز با سنت افزایش به 14.70 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در هفته ای که گذشت با رشد 0.3 درصدی روبرو شده است.

تشدید تنش‌های سیاسی و نگرانی های اقتصادی و تجاری تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است. تازه‌ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه سوم امسال به 3.5 درصد رسیده است.

منبع: سایت طلا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.