کد مطلب: ۳۳۹۲۰۴

افزایش قیمت طلا به بالای ۱۵۰۰ دلار در سال آینده

افزایش قیمت طلا به بالای ۱۵۰۰ دلار در سال آینده

حدود ۵۰۰۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که نشان داد ۱۶۴۰ نفر یا ۳۴ درصد افزایش قیمت طلا به بالای ۱۵۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کردند.

اگرچه طلا در سال ۲۰۱۸ کاهش قیمت پیدا کرد اما به نظر می‌رسد سال ۲۰۱۹ را با عملکرد قوی آغاز خواهد کرد و سرمایه‌گذاران نیز انتظار دارند روند افزایشی این فلز ارزشمند در سال نو ادامه پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نظرسنجی قیمت طلای سالانه کیتکونیوز نشان داد سرمایه‌گذاران خرد بی‌نهایت به قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ خوش‌بین هستند. حدود ۵۰۰۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که نشان داد ۱۶۴۰ نفر یا ۳۴ درصد افزایش قیمت طلا به بالای ۱۵۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کردند. تنها ۳۲۹ نفر از شرکت‌کنندگان یا معادل هفت درصد پیش‌بینی کردند طلا در سطح قیمت فعلی که پایین ۱۳۰۰ دلار است بماند.

خوش‌بینی نسبت به افزایش قیمت طلا در مقایسه با نظرسنجی طلای سالانه ۲۰۱۸ اندکی کاهش داشت. سال گذشته بیش از ۱۸۰۰۰ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۷۵۳۸ نفر یا ۴۰ درصد به افزایش قیمت طلا بی نهایت خوش‌بین بودند و پیش‌بینی کردند قیمت طلا تا پایان سال به بالای ۱۴۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

در این بین، ۵۰۳۸ نفر یا معادل ۲۷ درصد انتظار داشتند قیمت طلا سال ۲۰۱۸ را در محدوده ۱۳۰۰ تا ۱۳۹۹ دلار به پایان برساند در حالی که ۴۰۱۴ نفر یا ۲۲ درصد قیمت طلا در پایان سال را بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۹۹ دلار پیش‌بینی کرده بودند.

اگرچه سال ۲۰۱۸ هنوز به پایان نرسیده اما بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در بازار آمریکا آخرین بار ۱۲۸۱ دلار بود که دو درصد کاهش سالانه نشان داد. با این حال دسامبر ماه مثبتی برای طلا بود و طی آن، قیمت این فلز حدود ۴.۵ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد ماهانه قیمت طلا از ژانویه سال ۲۰۱۷ بود.

سرمایه‌گذاران خرد در مقایسه با تحلیلگران وال‌استریت خوش بینی بیشتری به طلا دارند. طبق گزارش‌های دورنمای کیتکونیوز، اکثر موسسات مالی انتظار دارند قیمت طلا در سال ۲۰۱۹ تنها اندکی افزایش پیدا کند و بانکهای زیادی میانگین قیمت هر اونس طلا را حدود ۱۳۰۰ دلار پیش‌بینی کرده‌اند.

کی سی چانگ، تحلیلگر شرکت «آی‌اچ‌اس مارکتس»، در مصاحبه با کیتکونیوز اظهار کرده که شکستن قیمت ۱۳۰۰ دلار برای طلا دشوار خواهد بود مگر این که تورم در سال آینده رشد قابل توجهی پیدا کند.

بانک آمریکا مریل لینچ و بانک هلندی ABN AMRO خوش‌بینانه‌ترین دیدگاه را نسبت به طلا در سال ۲۰۱۹ داشتند و هر دو بانک انتظار دارند قیمت طلا تا مرز ۱۴۰۰ دلار صعود کند.

اگرچه در سناریوهای مقدماتی میانگین قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۳۰۰ دلار برآورد شده است اما تحلیلگران در بانک سیتی اعلام کردند ضعف بیشتر بازارهای سهام ممکن است قیمت طلا را تا مرز ۱۴۰۰ دلار برساند زیرا سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های مطمئن روی خواهند برد.

بزرگترین بدبینی را بانک فرانسوی «بی‌ان‌پی پاریبا» نشان داد که پیش‌بینی کرد قیمت هر اونس طلا در سال ۲۰۱۹ به پایین ۱۲۰۰ دلار سقوط خواهد کرد و میانگین قیمت آن ۱۱۴۵ دلار خواهد بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.