کد مطلب: ۴۱۹۵۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نوسان قیمت طلا تا پایان هفته ادامه‌دار است / دلیل گرانی قیمت طلا چیست؟

نوسان قیمت طلا تا پایان هفته ادامه‌دار است / دلیل گرانی قیمت طلا چیست؟

رئیس اتحادیه طلای تهران می‌گوید: چنانچه روند بازار طبق هفته گذشته پیش رود افزایش قیمت طلا ادامه‌دار است. ممکن است در برخی ساعات روز شاهد کاهش قیمت طلا باشیم اما این نوسان کاهشی قیمت طلا مقطعی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته گذشته قیمت طلا و سکه هر کدام بیش از سه درصد افزایش یافتند. پیش از این نیز در دو هفته پیش میزان بازدهی هفتگی طلا مثبت ۱٫۵ درصد و میزان بازدهی هفتگی سکه مثبت ۰٫۸ درصد ثبت شده بود. طبق برآوردهای انجام شده قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته 30 دلار افزایش و به قیمت یک هزار و 512 دلار رسیده است.

طبق پیش‌بینی فعالان بازار طلا در سه ماه ابتدایی سال 2020 انس جهانی طلا مرز یک هزار و 600 دلار را خواهد شکافت و از این‌رو ممکن است که قیمت طلا تا پایان سال 98 با رشد چشمگیری مواجه شود. البته تمام این پیش‌بینی‌ها منوط به این است که قیمت دلار هم در برابر قیمت جهانی طلا افزایش یابد. حال آیا در سه ماه پایانی سال قیمت طلا مجدد گران خواهد شد؟

تقاضا در بازار صفر شد

در همین حال رئیس اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که آیا نوسان رشد قیمت طلا تا پایان این هفته هم ادامه‌دار است یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: با توجه به شروع سال نوی میلادی داد و ستد در بازارهای جهانی طلا افزایش یافته است و همین موضوع قیمت طلا را در بازار داخل و خارج از کشور گران کرده است. قیمت دلار و قیمت انس جهانی طلا دو عامل مهمی هستند که قیمت طلا را در بازار داخل مشخص می‌کنند. طی هفته‌های گذشته به دلیل افزایش قیمت دلار قیمت طلا هم گران شد.

ابراهیم محمدولی افزود: چنانچه در شروع هفته شاهد اخبار منفی سیاسی نباشیم و همچنین عرضه دلار به بازار به موقع شکل گیرد، قیمت طلا گران نخواهد شد. این در حالی است که چنانچه روند بازار طبق هفته گذشته پیش رود افزایش قیمت طلا ادامه‌دار است. ممکن است در برخی ساعات روز شاهد کاهش قیمت طلا باشیم اما این نوسان کاهشی قیمت طلا مقطعی است.

او در توصیه‌ای به مسئولان اظهار کرد: از مسئولان در حوزه ارزی انتظار داریم همانند ماه‌های ابتدایی سال برنامه‌ای را برای ثبات بازارها در نظر بگیرند تا در ماه‌های پایانی سال ثبات قیمت در بازار ارز و طلا ادامه‌دار باشد. تا مردم هم بتوانند طبق سنوات گذشته از بازار طلا به راحتی خرید داشته باشند.

قیمت انواع سکه

محمدولی درباره شرایط بازار طلا گفت: چنانچه بازار طلا با نوسان‌های قیمتی مواجه باشد تقاضا در بازار به حد صفر می‌رسد. در حال حاضر قیمت هر گرم طلای 18 عیار ( روز پنج‌شنبه 5 آبان 98) به 471 هزار و 600 تومان رسید. سکه طرح جدید به قیمت چهار میلیون و 610 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه طرح قدیم هم به قیمت چهار میلیون و 580 هزار تومان عرضه و نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر کدام به ترتیب دو میلیون و 370 هزار تومان، یک میلیون و 460 هزار تومان و سکه گرمی هم 920 هزار تومان معامله شد.

احتمالا قیمت طلا گران شود

از سوی دیگر دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که علت افزایش قیمت طلا در هفته اخیر چه بوده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته به بالاترین رشد قیمت رسید. در حقیقت قیمت طلا در دو ماه گذشته رشد بی‌سابقه‌ای داشته است. دلیل رشد قیمت طلا هم به تعطیلات سال نوی میلادی، افزایش تقاضا در بازارهای جهانی و کاهش یا افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین ارتباط دارد.

نادر بذرافشان افزود: چنانچه تقاضا در بازار افزایش یابد یا قیمت ارز از سوی بانک مرکزی کنترل نشود، ممکن است قیمت طلا تا پایان هفته در بازار گران شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ماروکشتین بااین قیمت

  • ناشناس

    کج نظر نداریم ا ز خوشی داریم میمیریم

  • ناشناس

    بالاخره مردم طلابخرندیانه پاین میاد من میخوام واسه عروس سرویس بخرم دست نگهدارم پاین میاد یا نه بالاترمیره طلافروشاهم که همش میگن بالامیره به خداموندیم چکار کنیم بااین اوضاع

  • ناشناس

    چیزی که مشخصه اینه که طلا بشدت بالا میره و جبران یکسال گذشته را میکنه. طلا عقب ماندگیشو از افزایش میخواد جبران کنه

  • ناشناس

    من برای پسرم گرفتم میخوادنامزدکند گرمی چقدر میشه بگید طلافروشه گفت گرمی نصدتومانه راست گفته یانه