خبر مهم:

کد مطلب: ۱۷۱۷۷۸

افزایش قیمت محصولات پالایشی تایید شد

افزایش قیمت محصولات پالایشی تایید شد

مدیران مالی دو پالایشگاه اصفهان و شیراز زمزمه افزایش نرخ محصولات فرآورده‌های نفتی را تایید کردند و از روشن شدن جزئیات و تهیه گزارش ۶ ماهه طی ۱۰ روز آینده خبر دادند.

سهام شرکت‌های پالایشی طی روزهای اخیر با اقبال بازار روبرو شده و هر 6 شرکت این گروه با افزایش قیمت و صف خرید، دوران تازه‌ای از رونق را شروع کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این جریان ناشی از افزایش قیمت نفت در هفته‌های اخیر و مهم‌تر از آن زمزمه‌هایی مبنی بر اعلام نرخ محصولات توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.

در این رابطه مهدی صرامی، مدیر مالی پالایشگاه اصفهان که امروز با صف خرید بیش از 30 میلیون سهمی روبرو شده، گفت: نرخ‌های جدید محصولات به پالایشگاه‌ها اعلام شده اما به دلیل حضورم در جلسه امروز انجمن صنفی، از جزئیات آن مطلع نیستم.

وی ادامه داد: از قرار معلوم، نرخ محصولات شرکت‌های پالایشی با افزایش مناسبی همراه شده‌اند اما نیاز به بررسی جزئیات دارد.

همچنین ناصر تنگستانی، مدیر مالی پالایشگاه شیراز با بیان اینکه هنوز قیمت‌های جدید شرکت ملی پالایش و پخش توسط پالایشگاه‌ها مشاهده نشده، ضمن تایید گفته‌های صرامی گفت: هم‌اکنون اطلاعی از چند و چون و جزئیات افزایش نرخ محصولات فرآورده‌ها نیست و باید منتظر دریافت ابلاغیه بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود طی حداکثر 10 روز آینده، اثر افزایش قیمت محصولات در صورت‌های مالی 6ماهه پالایشگاه شیراز نهایی و اعلام شود.

تنگستانی با اشاره به اثر افزایش قیمت جهانی بر شرکت‌های پالایشی، خاطرنشان کرد: در حالی قیمت نفت در بودجه سال جاری اکثر پالایشگاه‌ها حدود 50 دلار بوده که رشد این محصول به بیش از 62 دلار، رویداد موثری بوده و می‌تواند منجر به افزایش قیمت محصولات فرآورده‌های نفتی با ضریب بالاتری شود.

منبع: بورس پرس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.