کد مطلب: ۱۲۳۷۳۷

افزایش قیمت مرغ در شب عید قطعی است

افزایش قیمت مرغ در شب عید قطعی است

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی گفت:قیمت مرغ در بازارشب عید قطعا افزایش خواهد داشت. عظیم حجت در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به افزایش هزینه های تولید مرغ گوشتی گفت: تمامی عوامل تولید مرغ گوشتی که شامل نرخ خرید جوجه یکروزه و کنجاله سویا است،از ابتدای دی ماه سال جاری افزایش یافته و

رئیس اتحادیه تولید کنندگان مرغ گوشتی گفت:قیمت مرغ در بازارشب عید قطعا افزایش خواهد داشت.
عظیم حجت در گفتگو با خبرنگار تجارت نیوز با اشاره به افزایش هزینه های تولید مرغ گوشتی گفت: تمامی عوامل تولید مرغ گوشتی که شامل نرخ خرید جوجه یکروزه و کنجاله سویا است،از ابتدای دی ماه سال جاری افزایش یافته و از این رو بالارفتن قیمت مرغ در بازار شب عید امسال کاملا قطعی است.
وی افزود: هزینه خرید جوجه یکروزه از از اول دی ماه 100 درصد افزایش یافته و نرخ آن از 1200 تومان به ازای هر جوجه یکروزه به 2500 تومان در حال حاضر رسیده است.
حجت با بیان اینکه قطعا قیمت فعلی هر کیلو مرغ گوشتی از 6800 تومان بالاتر خواهد رفت،اظهار داشت:این افزایش قیمت مرغ برای بازار شب عید تنها به دلیل گران شدن هزینه های تولید است و هیچ سود اضافه ای از این افزایش نرخ به جیب تولید کنندگان وارد نمی کند.
وی در واکنش به توزیع جوجه یکروزه ارزان در بین واحدهای تولید مرغ گوشتی نیز گفت: از آنجایی که جوجه ریزی بازار شب عید در نیمه نخست بهمن ماه صورت گرفته ،از اینرو توزیع جوجه ارزان قیمت می تواند قیمت مرغ در بازار بعد از عید را تاحدودی تعدیل کند.
وی ادامه داد:توزیع جوجه یکروزه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه و اتحادیه سراسری تولید مرغ گوشتی ،از امروز به مدت یک هفته انجام می شود.
حجت در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون گزارشی مبنی بر شیوع آنفولانزای پرندگان در واحدهای تولید مرغ گوشتی داشتید،یا خیر،تصریح کرد: چند روز پیش اداره دامپزشکی ،گزارشی مبنی بر درگیری یک واحد تولید مرغ گوشتی به بیماری آنفولانزا را در استان مرکزی دریافت کرد که بلافاصله تمامی دام موجود در آن واحد معدوم شدند و پس از آن دیگر گزارشی از درگیر شدن واحد پرورش مرغ گوشتی به بیماری آنفولانزا اعلام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه احتمال درگیری واحدهای تولید مرغ گوشتی به آنفولانزا نسبت به واحدهای تولید تخم مرغ به دلیل شستشو و رصد دائمی بازرسان سازمان دامپزشکی بسیار کمتر است،اظهار داشت:مردم اطمینان داشته باشند که مرغی که به صورت صنعتی در کشور تولید و به بازار مصرف عرضه می شود عاری از هر گونه بیماری است و در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.