کد مطلب: ۱۶۵۷۸۰

افزایش نرخ بیمه شخص ثالث برای رانندگان حادثه‌ساز

افزایش نرخ بیمه شخص ثالث برای رانندگان حادثه‌ساز

نرخ بیمه شخص ثالث کسانی که تخلف آن‌ها منجر به نمره منفی و ثبت در راهنمایی و رانندگی می‌شود، تا ۳۰ درصد بیشتر می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: نرخ بیمه شخص ثالث برای رانندگان حادثه‌ساز و خطرآفرین تا ۳۰ درصد بیشتر از سایر رانندگان است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از صداوسیما؛ عبدالناصر همتی افزود: هدف از اجرای نرخ جدید بیمه براساس ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث، بهبود کیفیت رانندگی و کمک به کاهش حوادث ناشی از رانندگی در کشور است.

وی با بیان این‌که نرخ حق بیمه شخص ثالث متناسب با وضع راننده و تعهداتی که هنگام رانندگی برای خود و جامعه ایجاد می کند، خواهد بود، گفت: پیش‌بینی شده است نرخ بیمه شخص ثالث کسانی که تخلف آن‌ها منجر به نمره منفی و ثبت در راهنمایی و رانندگی می‌شود، تا ۳۰ درصد بیشتر می‌شود و در مقابل نرخ بیمه کسانی که دوره‌های رانندگی ایمن را نزد راهنمایی و رانندگی بگذرانند تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

این مقام مسئول با بیان این‌که با ابلاغ این قانون تا چند روز آینده، نرخ بیمه شخص ثالث با قیمت‌های جدید محاسبه و به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: انواع و اقسام جرائم و تخفیف‌ها در قانون جدید پیش‌بینی شده است؛ پیش از این اگر کسی ۷ تا ۱۰ سال تخلف نداشت با یک بار تصادف تمام تخفیف‌ها از بین می‌رفت ولی در قانون جدید پیش‌بینی شده است بخشی از تخفیف‌ها از بین برود.

همتی اظهار کرد: نرخ جدید بیمه شخص ثالث در مجموع کمک می‌کند رانندگی بهتری در کشور انجام و حق بیمه مقداری واقعی‌تر و عادلانه‌تر شود.

وی با بیان این‌که تقسیط‌ها، جریمه‌ها و تخفیف‌های بیمه در ماده ۱۸ مشخص می‌شود، گفت: آئین‌نامه این قانون که ۱۱ ماده و چندین تبصره دارد هفته گذشته به تصویب دولت رسید.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.