کد مطلب: ۷۴۰۳۵۳

افزایش نرخ طلا، ارز و خودرو موقتی است

افزایش نرخ طلا، ارز و خودرو موقتی است

بر اساس اعلام سخنگوی دولت، افزایش نرخ ارز، طلا و خودرو از مهم‌ترین حربه‌های دشمن است و موقتی خواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام سخنگوی دولت افزایش نرخ ارز، طلا و خودرو را از مهم‌ترین حربه‌های دشمن است و موقتی خواهد بود.

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: کسانی که برای افزایش قیمت دلار تلاش می‌کنند تکلیف خود را با مردم و حاکمیت مشخص کردند.

علی بهادری‌جهرمی سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در برنامه بدون واسطه با دولت که در دانشگاه بوعلی‌سینا برگزار شد، اظهار کرد: گروه‌های مختلف، برخی پیشرو و برخی پیرو هستند؛ کسی که بعد از جنگ جهانی خودش را بالا نشانده و دلارش را مبنا گذاشته و نهاد حقوق و سیاسی خود را مبنا قرار داده و اجازه نمی‌دهد کسی که مصرف کننده است، جای پیشرو را بگیرد.

سخنگوی دولت در رابطه با افزایش قیمت‌ها، بیان کرد: دشمن ما سعی کرد با ایجاد ناامنی رشد علمی را تعطیل کند و طبیعتا جلوی حل مشکلات و درمان دردها گرفته شد.

وی با بیان اینکه دشمن وقتی دید بدنه مردم به آشوب‌ها نپیوستند، دوباره در مسیر اقتصادی قرار گرفت، گفت: دشمن با فشار بر نرخ ارز آن را افزایش داد تا قیمت طلا و خودرو نیز افزایش پیدا کند. این تغییرات مقطعی و موقتی است و تلاش‌های دشمن با اقدامات پیشگیرانه و طراحی عملیات قرارگاه جنگی ناکام خواهد ماند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: متاسفانه رشد اقتصادی در طول ۱۰ سال تعطیل و خلق نقدینگی ۴۴ درصد بود به طوریکه تورم ۶۰ درصدی را در شهریور ۱۴۰۰ تحویل گرفتیم. دولت سیزدهم مثل دولتی نیست که قیمت دلار طی هشت سال رکورد افزایش بیش از ۱۰ برابری را بزند بنابراین افزایش مقطعی قیمت‌ها را نباید مبنای قضاوت قرار بدهیم، اگر بتوانیم خلق نقدینگی را مهار کنیم، تاثیرش به زودی قابل لمس خواهد بود.

بهادری‌جهرمی در رابطه با اقدامات دولت، مطرح کرد: حداقل حقوق از سه به شش میلیون رسید، سربازان این کشور حداقل پنج میلیون تومان حقوق می‌گیرند، در همین یک سال نرخ بیکاری از دو رقم به یک رقم رسیده، رشد اقتصادی شش ماهه در صنعت ۵.۱ بوده، در حوزه خودرو تعداد تولید در سال پایانی دولت قبل ۶۰۰ هزار خودرو بود اما امروز به بیش از دو برابر رسیده است.

وی در رابطه با جراحی اقتصادی دولت، گفت: شیوه تخصیص یارانه در گذشته به صورتی بود که افراد هر چه بیشتر مصرف می‌کردند، یارانه بیشتری داشتند. امروز ۴۰۰ هزار تومانی که پرداخت می‌شود، قابل مقایسه با مقدار یارانه قبلی نیست.

سخنگوی دولت با بیان اینکه بیماری اقتصادی ما طی چند سال مزمن بوده است، گفت: آیا مشکل اقتصاد، خودرو و تورم مشکل امروز ما است؟ متاسفانه مسیر دولت قبل تحریم اقتصادی را مانع نشد و حتی به تحریم‌ها ضریب داد و نتیجه این است که میانگین تورمی کشور طی پنج سال اخیر بیش از ۱۰۰ سال گذشته بوده و درمان آن زمان طولانی‌تری را می‌طلبد البته شاخص‌ها نشان می‌دهد در حال بهبود است.

وی در خصوص میزان دریافتی‌اش در یک ماه ادامه داد: ۱۳ میلیون تومان از دانشگاه تربیت مدرس به عنوان عضو هیات علمی دریافت می‌کنم و همین مقدار را هم از نهاد رئیس جمهوری حقوق می‌گیرم.

بهادری‌جهرمی در رابطه با فیلترینگ، گفت: زمان انتخابات اعلام کردیم که دولت برنامه‌ای برای فیلترینگ ندارد و الان پای حرفمان هستیم اما قواعد را زیر پای گذاشتند و کلیپ آموزش کوکتل مولوتف منتشر کردند. وقتی بستر اقدام علیه امنیت ملی در این پلت‌فرم‌ها مهیا شده حاکمیت مکلف است آن را مدیریت کند.

وی با تاکید بر اینکه دولت برنامه برای فیلترینگ نداشته اما حوزه امنیتی ورود کرده است، ادامه داد: تامین امنیت جدا از حکمرانی فضای مجازی است. اگر شبکه ملی ارتباطات فعال شده بود امروز کسب‌وکار مردم زیرسوال نمی‌رفت، قبلا ۳۰ درصد رشد داشته اما امروز در یک سال و چهار ماه حدود ۳۰ درصد رشد داشته است و کسی که باعث‌ شده جلوی کسب و کار مردم گرفته شود باید پاسخگو باشد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مرجع ما بانک مرکزی است، گفت: آمارها باید مستند و رسمی باشد، یک نفر از سوپرمارکت سر کوچه آمار می‌داد که خاطره خوبی از آن نداریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسبب تمام گرانی‌ها بی تدبیری وبی برنامگی دولت و جبران کسری بودجه از نوسان سازی ونوسان گیری بازارها ست والا خودروی به اصطلاح ملی و 100درصد تولید داخل چه اتفاقی افتاده یکروزه 20 میلیون گران می‌شود اگر دولت واقعا خواهان کاهش قیمت خودرو است تعرفه خودرو وارداتی را وهزینه های جانبی را کم وخودرو در فضای رقابتی وفاقد انحصار در اختیار مردم قرار بگیرد

  • حسن

    تو رو خدا هیچ کاری نکنید.فقط جلوی تورم رو بگیرید.پدر مردم دراومد با اینهمه تورم.خدا لعنت کنه باعث و بانی اینهمه تورم

  • ناشناس

    دشمن هرکاری می خواد میکنه بعد اینها اطلاع رسانی میکنن کار دشمنه وغیر از این هیچی ازشون برا مقابله بر نمیاد خسته نباشی سخنگو

  • ناشناس

    حیف وقت که برای این خزعبلات هدر برود.حداقل مرد باش و اگر چند ماه بعد ارز و طلا قیمتش پایین نیامد کار دولتی رو رها کن

  • ناشناس

    اخه چرا هرکی دلار میخره ثبتش نمیکنید یه بنده خدا ۲۰ملیون تومن سهام میخره فورا ۳۰۰هزار تومن کارمزد نقل و انتقالش رو کم میکنه یعنی اگه رو منفی ۵بخره و دوباره رو منفی ۵بفروشه بعد ۱ثانیه و فورا باید سهامش رو ۱۹و۷۰۰بفروشه ولی کسیکه ۱۰۰ملیون دلار میخره حتی ۱درصد هم مالیات نمیده.

  • بی نام

    سخنگوی دولت من یک سوال از تو دارم قیمت گوست و کالاهای که مردم بدیخت مصرف میکنند اخه چه ربطی به دشمن داره من نمیدونم هراتفاقی که این کشور میوفته میندازین گردن دشمن ما دشمن نداریم خود شماها دشمن مردم هستین دروغ به مردم میگید دیگه خیلی زشته این حرفا البته دیگه عادت کردیم اون از ریسی اینم از سخنگوش با مردم درست رفتار کنید بزارین ناارامی پیش نیاد کردم از گرسنگی دارن میمیرن تو از دشمن حرف میزنی کدوم دشمن کدوم کشک

  • ناشناس

    خاک بر سرتون اینم کار دشمنه خاک بر سرتون خاک خاک

  • ناشناس

    خاک بر سرتون اینم کار دشمنه خاک بر سرتون خاک خاک

  • ناشناس 1

    این چه امنیتی هست که دشمن از کودکستان های ما تا امنیتی ترین نقاط ما میاد دستکاری و به قول شما خرابکاری می کنه و شما هم نشستید و نگاه می کنید. میشه دقیقا بگید شماها دارین چی کار می کنین ؟

  • ابوذر

    مرگ بر آمریکا
    همش تقصیر خودشه جدیدا پیاز رو هم گرون کرده خدا لعنتش کنه