کد مطلب: ۱۱۸۵۰۲

افزایش نرخ محصولات لبنی /خرید شیر خام ۱۲۰۰ تومان

افزایش نرخ محصولات لبنی /خرید شیر خام 1200 تومان

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران گفت: نه تنها مصوبه افزایش قیمت خرید شیر خام به 1440 تومان اجرا نشده بلکه دو ماه است که کارخانجات با وجود افزایش قیمت محصولات لبنی شیر خام را از دامداران 50 تومان کمتر یعنی 1200 تومان می‌خرند. علیرضا عزیزاللهی  با انتقاد از روندی که کارخانه‌ها در خرید شیر از دامداران

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران گفت: نه تنها مصوبه افزایش قیمت خرید شیر خام به 1440 تومان اجرا نشده بلکه دو ماه است که کارخانجات با وجود افزایش قیمت محصولات لبنی شیر خام را از دامداران 50 تومان کمتر یعنی 1200 تومان می‌خرند.
علیرضا عزیزاللهی با انتقاد از روندی که کارخانه‌ها در خرید شیر از دامداران در پیش گرفته‌اند،‌ اظهار داشت: چند مدتی است با توجه به ورود فصل سرما تقاضا برای شیر و محصولات لبنی رو به افزایش است و حتی قیمت برخی محصولات لبنی در بازار بدون آنکه صدایی از کسی در بیاید افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که قیمت شیر خام نه تنها مصوبه 1440 تومانی دولت اصلاً اجرا نشده، بلکه همان قیمت 1250 تومان هم کارخانجات جدیداً 50 تومان کم کرده و 1200 تومان می‌خرند.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران در پاسخ به اینکه کارخانجات چه دلیلی برای این کار آ‌ورده‌اند،‌گفت: هیچ دلیلی اعلام نکرده‌اند، مضاف بر آنکه دامداران با ورود سرما باید هزینه بیشتری برای تأمین علوفه خود در نظر بگیرند و ضرر و زیان دامداران با این کار تشدید می‌شود.

به گفته عزیزاللهی، کارخانجات صنعتی شیر حاکمیت و نظارت دولت بر روند خرید شیر را قبول ندارند و می‌گویند عرضه و تقاضا قیمت را باید تعیین کند، پس چرا با افزایش مصرف شیر قیمت خرید شیر خام را افزایش نمی‌دهند و هیچ برخوردی هم از طرف دستگاه‌های نظارتی در مورد قیمت خرید شیر خام نمی‌شود.

به گزارش فارس ،وی در مورد خرید تضمینی شیر نیز گفت: دولت سالهاست که یارانه‌ای برای خرید شیر به هیچ کس نمی‌دهد و فقط ماهانه یک هزار تن خرید تضمینی در نظر می‌گیرند که معمولاً 850 تن خریداری می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.