کد مطلب: ۳۵۷۸۵۳

رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد:

افزایش نظارت بر قطعات خودرو

افزایش نظارت بر قطعات خودرو

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: قطعات خودرو که مشمول استاندارد اجباری هستند با قت بیشتر تولید می‌شوند و بخشی از قطعات با خود خودروسازان بررسی می‌شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: قطعات خودرو که مشمول استاندارد اجباری هستند با قت بیشتر تولید می‌شوند و بخشی از قطعات با خود خودروسازان بررسی می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نیره پیروزبخت، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه دیدار وزیر تجارت عراق با وزیر صنعت و معدن ایران در تهران در مورد نظارت بر قطعات خودرو با توجه به افزایش سفرهای نوروزی گفت:‌ بخشی از قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری هستند که تولید آنها با نظارت و به صورت استاندارد کامل انجام می‌شود و تعداد زیادی از قطعات خودرو مشمول استاندارد اجباری نیست و نظارت بر آنها با خودروسازان است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین گفت:‌ بخشی از قطعات خودرو به صورت قاچاقی وارد کشور می‌شود که متاسفانه نظارتی از نظر استاندارد و کیفیت بر آنها وجود ندارد و حتی اگر از قطعات مهم مشمول استاندارد اجباری باشند از حوزه نظارت سازمان استاندارد خارج هستند.

وی تاکید کرد:‌ در حال حاضر بازار قطعا قاچاقی خودرو را ناامن می‌کنیم تا کنترل بیشتری بر روی این قطعات انجام شده و سلامت مردم تامین شود.

پیروزبخت با رد این مطلب که برخی از شرکت‌های قطعه‌ساز داخل به بهانه گران شدن از کیفیت قطعات می‌کاهند، گفت:‌ شرکت‌های قطعه‌ساز سعی در تولید قطعات کیفی دارند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: تا پایان بهمن‌ماه امسال ۳۳۰ هزار مورد بازرسی در سطح بازار از کالاهای مختلف به ویژه مواد غذایی انجام شده و استاندارد آنها بررسی شده‌اند که بخش عظیمی از این کالاها مواد غذایی هستند.

وی تأکید کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۳۶۰ هزار مورد بازرسی و نظارت بر کیفیت و استاندارد انجام شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد قطعات خودرو که به ایمنی وابسته‌اند، گفت: قطعاتی مانند لنت ترمز، فیلتر، آینه، شیشه ایمنی، کمربند ایمنی مشمول استاندارد اجباری هستند و به شدت کنترل می‌شوند. البته خود محصول خودروهای داخلی نیز را از لحاظ کیفیت و استاندارد بررسی می‌کنیم.

پیروزبخت گفت: قطعه‌سازان داخلی در مورد قطعاتی که مشمول استاندارد اجباری هستند با دقت بیشتر تولید می‌کنند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.