کد مطلب: ۶۱۱

افزایش وام مسکن روستایی منتظر تصمیم شورای پول و اعتبار

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص وام برای بهسازی و نوسازی بیش از یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی خبر داد و گفت: افزایش مبلغ وام خرید مسکن روستایی به 18.5 میلیون تومان از سوی دولت به بانک مرکزی اعلام شده و امیدواریم در شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری شود.   علیرضا

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اختصاص وام برای بهسازی و نوسازی بیش از یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی روستایی خبر داد و گفت: افزایش مبلغ وام خرید مسکن روستایی به 18.5 میلیون تومان از سوی دولت به بانک مرکزی اعلام شده و امیدواریم در شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری شود.

علیرضا تابش در نشست خبری خود گفت: اگر بتوانیم برای اشتغال در روستاها برنامه‌ریزی داشته باشیم این اعتبارات نسبت به شهرها کمتر است.

وی افزود: باید امکانات رفاهی همچون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، امکانات فرهنگی وارد روستاها شود و مراکز جمعیتی روستاها همچون شهرها چشمگیر باشند.

به گفته تابش در حال حاضر مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، اطراف استان اصفهان و استان فارس صورت گرفته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: طی سال‌های اخیر طرح‌ هادی در روستاهای کشور اجرا شده که این امر باعث شده مردم در روستاها بمانند یا عده‌ای از شهرها به روستاها برگردند.

وی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن روستایی اظهار کرد: درخواست افزایش تسهیلات در ماه‌های اخیر داده شده است.

تابش گفت: این درخواست به گونه‌ای بود که وام مسکن روستایی از 12.5 میلیون به 18.5 میلیون تومان افزایش یابد که این موضوع در حال حاضر از سوی دولت به بانک مرکزی اعلام شده است و امیدواریم در شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به واحدهای مسکونی مهر در روستاها گفت:‌ امیدواریم مراکز روستایی از یک میلیون و 800 هزار واحد به دو میلیون و 800 هزار واحد برسد که طی پنج سال آینده در صورت اجرای هر سال 200 هزار واحد در آخر دو میلیون واحد مسکونی بازسازی شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آخرین اقدامات بنیاد مسکن مبنی بر نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی پس از خسارات بارش برف سنگین در گیلان و مازندران گفت: در این مدت 10 هزار واحد مسکونی تعمیر و 500 واحد مسکونی جدید احداث شده که اعتبار کلیه‌ واحدهای مسکونی تامین شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.