کد مطلب: ۱۳۵۶۷۲

یک کارشناس میوه و تره‌بار در گفتگو با تجارت‌نیوز:

افزایش چند‌صد درصدی قیمت سبزی در آستانه ماه رمضان

افزایش چند‌صد درصدی قیمت سبزی در آستانه ماه رمضان

یک کارشناس بازار میوه و تره‌بار از گرانی کم‌سابقه قیمت سبزی در آستانه ماه رمضان خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو سبزی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تا 200 در‌صد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.

علی امامی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز، گفت: بازار سبزی در آستانه ماه رمضان به اندازه‌ای آشفته شده است که در حال حاضر قیمت هر کیلو جعفری که هفته گذشته در میدان مرکزی کیلویی 350 تومان بود، به نرخ 3500 تومان رسیده است.

وی افزود: این در حالی است که تره 250 تومانی به 2500 تومان، شوید 400 تومانی به 1400 تومان، گشنیز 300 تومانی به 1400 تومان و نعناع 500 تومانی به 2 هزار تومان به ازای هر کیلو رسیده است.

امامی با بیان اینکه قیمت هر کیلو ترخون در میدان مرکزی در حال حاضر به 3500 تومان افزایش یافته، در حالی که نرخ آن هفته پیش تنها 500 تومان بود، اظهار داشت: این گرانی کم‌سابقه تا پنجم ماه رمضان ادامه می‌یابد.

به گفته سخنگوی سابق اتحادیه بارفروشان، آشفتگی بازار سبزی و صیفی‌جات منجر به بالا رفتن قیمت پیاز و لیمو‌ترش نیز شده، به گونه‌ای که قیمت این اقلام به ترتیب به 16 هزار تومان و 3 هزار تومان به ازای هر کیلو رسیده است.

وی یکی از مهم‌ترین دلیل روند افزاینده قیمت میوه و صیفی‌جات را کاشت محدود و کم محصولات کشاورزی و باغی دانست و گفت: سال گذشته کشاورزان به دلیل کاشت زیاد انواع محصولات باغی و کشاورزی و نیز نداشتن بازار مصرف بسیار متضرر شدند که این مسئله موجب شده تا امسال توان مالی کافی برای کاشت به اندازه سال قبل را نداشته باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.