کد مطلب: ۴۳۹۲۰۵

تولید سالانه ۳۰ میلیون تن سبزی و سیفی

تولید سالانه ۳۰ میلیون تن سبزی و سیفی

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید محصولات سبزی و صیفی کشور در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تن رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تولید محصولات سبزی و صیفی کشور در سال ۹۸ به ۳۰ میلیون تن رسید.

حسین اصغری لسکو کلایه، افزود: از این میزان سبزی و صیفی تولیدی سال ۹۸، ۲۵ میلیون تن از این محصول در سطح مزارع و فضای باز و پنج میلیون تن در سطح گلخانه‌های کشور تولید شده است.

۱.۴ میلیارد دلار ارزآوری صادرات سبزی و صیفی

وی اظهارداشت: علاوه بر تامین بازار داخلی در سال قبل، صادرات محصولات سبزی و صیفی و همچنین تولیدات جالیزی به رقم تقریبی یک میلیارد ۴۰۰ میلیون دلار افزایش یافت که رقم قابل توجهی است.

افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید طی یک برنامه سه ساله

مدیرکل محصولات علوفه‌ایی و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: با شناسایی پتانسیل‌های موجود کشور امکان افزایش ۱۰ میلیون تنی تولید محصولات جالیزی و سبزی و صیفی طی یک برنامه سه ساله وجود خواهد داشت.

اصغری افزود: با استفاده از روش‌های نوین و مدرن تولید همچون آبیاری تیپ، کشت نشایی و مالچ (ایجادروکش پلاستیکی برای جلوگیری از تبخیر اب ) این میزان افزایش تولید بدون افزایش مصرف آب عملی خواهد بود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید در این سطح به طور قطع به اهداف پایدار صادراتی معطوف خواهد بود بنابراین لازم است اهرم‌ها و مکانیزم‌های لازم در این خصوص نیز اماده کمک به بخش تولید باشد.

مدیرکل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: اکنون تولید و عرضه محصولات سبزی و سیفی در کشور روال عادی و طبیعی خود را سپری می‌کند وبا فعالیت تمام وقت و بیشتر میادین اصلی عرضه محصولات کشاورزی و سبزی و سیفی شاهد عرضه و تعادل بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.