کد مطلب: ۸۱۵۵۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

شرط افزایش یارانه نقدی چیست؟/ یارانه کدام خانوارها به دو میلیون می‌رسد؟ 

شرط افزایش یارانه نقدی چیست؟/ یارانه کدام خانوارها به دو میلیون می‌رسد؟ 

قرار است مبلغ یارانه نقدی حدود 20 درصد افزایش پیدا کند. اما آنگونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است، افزایش 80 هزار تومانی مبلغ یارانه‌ها یک شرط مهم دارد؛ اینکه افراد از کالابرگ استفاده کنند؛ نه یارانه نقدی. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، از هفته گذشته وزیر اقتصاد مساله اصلاح یارانه‌های نقدی را مطرح کرد. پس از آن بود که اعلام شد قرار است مبلغ یارانه‌ها 20 درصد افزایش پیدا کند. اما این افزایش مشمول همه افراد نمی‌شود.

افزایش 20 درصدی یارانه‌ها دو شرط مهم دارد؛ اول اینکه افراد جزو دهک اول تا سوم درآمدی باشند و شرط دوم این است که با یارانه 400 هزار تومانی خود کالابرگ بگیرند و آن را به صورت نقدی برداشت نکنند.

البته سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفتگو با تجارت‌نیوز، شرط دیگری هم به این دو مورد اضافه کرده و گفته بود این افزایش یارانه تنها به اقشار دهک اول تا سوم تحت پوشش کمیته امداد یا سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود نه کل یارانه‌بگیران.

یارانه چه کسانی دو میلیون می‌شود؟

البته توضیح جدیدی که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داده این است که افرادی که خواستار افزایش 20 درصدی یارانه‌ها هستند می‌توانند 70 درصد مبلغ یارانه را کالابرگ بخرند و 30 درصد باقیمانده را به صورت نقدی برداشت کنند.

اما با این افزایش مبلغ یارانه ها چقدر می‌شود؟ گفته شده که 20 درصد به مبلغ یارانه دهک‌های اول تا سوم اضافه می‌شود یعنی یارانه 400 هزار تومانی این سه دهک 80 هزار تومان افزایش پیدا می‌کند و به 480 هزار تومان می‌‌رسد. با این حساب یک خانوار چهار نفره که پیش از این یک میلیون و 600 هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کردند، در طرح جدید یک میلیون و 920 هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند اما به شرط اینکه 70 درصد این مبلغ را کالا بخرند و تنها 30 درصد آن را نقدی دریافت کنند.

این طرح احتمالا پس از این پیشنهاد شد که پس از طرح پرداخت کالابرگ، بسیاری از افراد به این شیوه یارانه معیشتی اعتراض کردند و گفتند ترجیح می‌دهند مبلغ یارانه را به صورت نقدی برداشت کنند و نه کالابرگ. حالا به نظر می‌رسد که دولت در نظر دارد با افزایش 80 هزار تومانی یارانه‌ها، حداقل خانوارهای دهک اول تا سوم را تشویق به استفاده از کالابرگ کند.

البته هنوز مشخص نیست که اجرای این طرح و افزایش یارانه‌ها چه زمانی اجرا می‌شود. سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این باره گفته بود بعد از اینکه این طرح مصوب شود و امور اجرایی آن به آخر برسد، روز عملیاتی شدن آن اعلام خواهد شد. روز اجرا هم الان مشخص نیست؛ ممکن است یک هفته دیگر یا پایان ماه اتفاق بیفتد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طرح بدی است بخ درد مردم نمیخوره

  • رض

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • محمد

    به جای این کاربه یارانه نقدی اضافه کنید

  • مریم

    لطفا نقدی بدین کالابرگ بدرد نمیخوره نقدی بیشتر نیاز میشه اخه ما کرایه خونه باهاش میدیم مگه صاحب خونه حالیش میشه که نداری یا عقب بیفتی

  • ناشناس

    پنیر کیلویی قیمتش کیلویی ۷۰هزار هست بعد اینا پنیر ۴۰۰گرمی بسته ی که ۱۵۰گرمش آب جلدش است اون هم پنیر درجه سه شور میدم ۴۰تومن خوب با این یه قلم ببنید چه هزینه رو دست مردم میزارید

  • مهدی

    با سلام
    بر چه اساسی میگن از طرح کالا برگ استقبال شده؟
    به خدا تو شهرستان زنجان از هرکس پرسیدم گفتن فقط یارانه نقدی؟
    ملت از شکم شون زدن فقط دنبال اجاره خانه و چیزای دیگه هستند؟
    با کارت یارانه فقط نان میخرند؟
    اگر هم چیزی تهش موند به یه زخم دیگه؟
    کجا خبر دارد سیر
    از گشنه؟؟؟؟؟؟

  • همایون

    بازگشت به 40سال قبل چرا خجالت میکشید بگویید کپن کالا برگ یعنی خرید اشغال

  • ناشناس

    باسلام کالابرگ بدرداین مردم مظلوم نمیخوره پول بدردمیخوره دردی رودوامیکنه خریدمن خودم رفت کالابرگ خریدکنم فقطیه روغن خریدم بقیش نقدی خوب نکع پولی ندلرم به امیدکالابرگ رفتم پول میخوادباجیب خالی چکلرکنم بنظرمن یغرانه نقدی بهتره قرضی کرایه خونه حداقل میدیم

  • علی

    خوب ساعت بچه شمعدانی رو بفروشید..بکشید رو یارانها بدین ملت….ملتی که فقط نون پیاز و توجه خود شدن…خجالت بکشید با این کشور باریتون بوااااا

  • ناشناس

    زیرپوشش موقت کمیته امداد بودیم که اینم سربازی بهانه کردن بیرون مون کردن حالا یارانه که پول شیرخشکی بچه مون نمیشه کردن حالا آمو گشنه هستیم آهای سیرا

  • ناشناس

    سخته با چهارتا بچه واسشون ی لباس هم نمیشن کالابرگ ب درد نمیخوره

  • ناشناس

    به یارانه نقدی اضافه کنید