کد مطلب: ۸۱۷۴۱۱

کالابرگ الکترونیکی چیست؟/ آخرین جزئیات از افزایش یارانه

کالابرگ الکترونیکی چیست؟/ آخرین جزئیات از افزایش یارانه

مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی امروز اجرایی می‌شود. قرار است مبلغ یارانه نقدی نیز به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی با شروطی ۲۰ درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با پیشنهاد طرح کالابرگ الکترونیک بسیاری از مردم به این موضوع فکر کردند که قرار است به جای دریافت وجه نقد تعدادی کالای بی استفاده و باکیفیت پایین دریافت کنند. با اجرای آزمایشی این طرح این دغدغه‌ برطرف شد و مشخص شد دریافت کالابرگ اجباری نیست. اعتبار کالابرگ الکترونیکی، یک ماه جلوتر به دست مشمولان می‌رسد تا این افراد بتوانند از آن بهتر استفاده کنند، اما افرادی که همچنان می‌خواهند یارانه را به‌شکل نقدی دریافت کنند، حق و حقوقشان سرجای خودش است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: در مرحله نخست و به منظور حمایت از خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه، ساعت ۵ عصر امروز اعمال می‌شود.

البته شرط استفاده از این افزایش اعتبار، خرید بیش از ۷۰ درصد یارانه، معادل ۳۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. به این معنا که برای مثال، مشمولان یارانه ۴۰۰ هزار تومانی در صورت بهره‌مندی از کالابرگ می‌توانند معادل ۴۸۰ هزار تومان را دریافت کنند.

خبری از کارت و کوپن نیست

کالابرگ ممکن است برخی را یاد همان برگه‌های کوپن قدیمی بیاندازد. اما در این طرح خبری از ارائه کارت‌های بانکی جدید یا کوپن کاغذی نیست.

در واقع مبلغ مورد نظر در کارت‌های بانکی سرپرستان خانوار واریز می‌شود و آنها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌ها، معادل کالایی رقم مورد نظر را دریافت کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی شامل چه اقلامی می‌شود؟

شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله، ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کالابرگ الکترونیکی است.

۶ فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این طرح مشارکت دارند و در شهرها و روستاهای کوچک نیز برای فروشندگان بارکدخوان نصب می‌شود تا دسترسی مردم و امکان بهره‌مندی عمومی از کالابرگ الکترونیکی فراهم شود.

همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با نصب برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» و یا شماره گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی مانده اعتبار خود مطلع شوند.

سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در مرحله بعدی اجرای طرح، تحت پوشش قرار خواهند گرفت که زمان اجرای مراحل بعدی، اطلاع رسانی خواهد شد.

طرح کالابرگ الکترونیک سال گذشته به شکل آزمایشی در چهار استان هرمزگان، قزوین، گیلان و مرکزی به اجرا درآمد. حالا نیز به عنوان یک طرح ملی در ۳۱ استان کشور به اجرا درآمده است. اجرای طرح کالابرگ الکترونیک تکلیف قانونی و مصوبه مجلس است و دولت بارها اعلام کرده تصمیمی برای حذف یارانه نقدی ندارد. لذا مردم و متقاضیان می‌توانند که کالابرگ الکترونیکی یا یارانه نقدی را انتخاب کنند و خرید خود را به شکل اعتباری انجام دهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فردین

    یعنی یک خانواده ۴نفره باید حدود ۳میلیون خرید کنه تا یک میلیون و دویست یارانه تعلق بگیره ؟

    • رامتین

      سلام
      خیر
      هم میتونید کالا بخرید و هم‌ پول نقد بگیرید و اختیاریست

  • ناشناس

    یعنی چی کالا برگ، این همه دم از آزادی و جمهوری واتحاد میزدن، یارانه نقدی حداقل هرکی به یه دردی میزد ولی کالا برگ اجباری، آقا مردم خیلی تو فشار هستن شما دیگه با وعده های جدید سربار نشین خواهشن، برپدر و مادر مردم آزار لعنت ولعنت و لعنت باد انشالله حالا هر خری هست، یا علی

    • رامتین

      سلام
      درست متوجه نشدیدا
      دوباره متن و بخونید