کد مطلب: ۱۳۹۳۹۱

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از اول تیر تکذیب شد

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما از اول تیر تکذیب شد

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزایش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما بدون نظارت این سازمان را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری تجارت‌نیوز، رضا جعفرزاده با اشاره به تصمیم شورای عالی هواپیمایی مبنی بر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و شبکه پروازی در پروازهای داخلی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نرخ تکلیفی ندارد اما نظارت دارد، بنابراین طرح افزایش قیمت بلیت هواپیما به گونه‌ای که مطرح شده است، موضوعیت ندارد.

وی گفت: نرخ بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما الزاما به معنای افزایش قیمت‌ها نیست، همان‌طور که در بسیاری از مواقع شاهد ارائه نرخ بلیت هواپیما پایین‌تر از نرخ‌های متعارف هستیم.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: نرخ بلیت هواپیما بر مبنای کلاس نرخی است که شرکت‌های هواپیمایی اعلام می‌کنند و در سایت آن شرکت‌ها منتشر می‌شود.

جعفرزاده با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در درجه اول ایرلاین‌ها را مسئول چگونگی توزیع بلیت‌های خود می‌داند، ادامه داد: متقاضیان بلیت هواپیما می‌توانند برای اعتبارسنجی از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری www.cao.ir و انجمن شرکت‌های هواپیمایی به نشانی www.aira.ir از اعتبار بلیت خود اطمینان حاصل کنند.

وی با اشاره به شروع تعطیلات تابستان و افزایش تقاضا برای استفاده از بخش هوایی گفت: به متقاضیان توصیه می‌شود برای تهیه بلیت هواپیما به مراکز و دفاتر معتبر و دارای مجوز مراجعه کنند.

بنابراین گزارش گفته شده است که ایرلاین‌های داخلی قصد دارند دور از چشم دستگاه‌های نظارتی و بدون تصویب سازمان هواپیمایی کشوری از اول تیر ماه و با شروع مسافرت‌های تابستانی به صورت ناگهانی قیمت‌های خود را 20 درصد افزایش دهند.

این در حالی است که در سال گذشته نرخ تورم به زیر 10 درصد کاهش یافته و خدمات مسافری ایرلاین‌ها هم افزایش پیدا نکرده و ناوگان‌ها هم همان ناوگان‌های سابق هستند و شاهد هیچ‌گونه افزایش در حوزه قیمت سوخت یا عوارض فرودگاهی و خدمات فرودگاهی نیستیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.