کد مطلب: ۲۵۶۹۵۸

افزایش ۲۵ درصدی قیمت ظروف آلومینیومی

افزایش ۲۵ درصدی قیمت ظروف آلومینیومی

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه از ابتدای سال جدید ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت محصولات افزایش یافته است.

علی مرادی اظهار کرد: وضعیت بازار ظروف آلومینیوم مطلوب نیست، با توجه به شرایط رکود قیمت مواد اولیه نیز مدام در حال افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه نرخ مواد اولیه در سال جدید ۲۰ درصد افزایش یافته است، افزود: شمس آلومنیوم با قیمت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان به دست تولیدکننده می‌رسد بنابراین قیمت تمام شده بالا می‌رود در نتیجه خریداران با توجه به قیمت رغبت برای خرید ندارند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم، افزود: با توجه به اینکه هزینه حمل بار هم در حال افزایش است مجددا بر هزینه تمام شده اثر خواهد گذاشت.

مرادی با اشاره به افزایش قیمت شمش آلومنیوم، دستمزد کارگر و مالیات ادامه داد: از ابتدای سال جدید ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت محصولات افزایش یافته و اگر روند به همین شکل باشد مجددا بازهم افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد کارخانه‌های تولید ظروف آلومینیوم تعطیل شدند، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۰ کارخانه در حال فعالیت هستند که با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه می‌دهند.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان ظروف آلومینیوم با اشاره به صادرات به کشور‌های مختلف گفت: در گذشته به کشور‌های سیرالئون، موزامبیک، ارمنستان، تاجیکستان صادر می‌شده اما، با افزایش قیمت دلار صادرات نیز راکد شده و خریداری نداریم.

وی درباره پرداخت تسهیلات از سوی دولت نیز اظهار کرد: دولت هیچگونه تسهیلاتی پرداخت نکرده و تمام وعده‌ها در حد صحبت بوده است.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.