کد مطلب: ۲۷۱۱۱۵

افزایش ۱۰ دلاری قیمت طلا

افزایش 10 دلاری قیمت طلا

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و تشدید جنگ تجاری آمریکا با دیگر کشورها بیش از ۱۰ دلار افزایش یافت و به قیمت ۱۲۵۱ دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا تحت تاثیر کاهش ارزش دلار و تشدید جنگ تجاری آمریکا با دیگر کشورها بیش از ۱۰ دلار افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۱۰.۱ دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1251 دلار و ۶۰ سنت معامله شد.

قیمت این فلز گران‌بها امروز در کمترین زمان ۱۲۳۷ دلار و ۵۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۲۵۲ دلار و ۸۰ سنت بود.

قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته ۴۱.۵ دلار کاهش داشت اما نسبت به یک سال گذشته با ۳۱.۹ دلار افزایش همراه شد.

در گروه سایر فلزات گران‌بها هم نقره رشد ۲۰ سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت ۱۶.۰۱ دلار معامله شد.

فلزات گران‌بهای پلاتینوم و پالادیم هم افزایش‌هایی به ترتیب ۲۲ و ۷ دلار داشتند.

خبرگزاری رویترز در این‌باره نوشت: امروز قیمت طلا از کمترین میزان هفت ماه گذشته فاصله گرفت و رشد بیش از ۱۰ دلار را تجربه کرد.

اما فلز پلاتینوم همچنان در محدوده کمترین میزان ۱۰ سال گذشته است زیرا بازار این فلزات نگران تحریم‌هایی است که احتمال دارد تقاضا برای این فلز را تحت تاثیر قرار دهد.

فؤاد رزاق‌زاده تحلیل‌گر فارکس اعلام کرد:‌از آنجایی که سه ماهه جدیدی را آغاز کرده‌ایم سرمایه‌گذاران بیشتر به دنبال سودگیری از دلار هستند که همین مسئله باعث شده ارزش دلار کاهش و در مقابل قیمت طلا افزایش یابد.

وی گفت: سرمایه‌گذاران در آستانه ارائه پیش‌نویس اجلاس اخیر فدرال رزرو و آمارهای غیرکشاورزی در این هفته به دنبال حفظ منافع‌شان هستند. چرا که احتمال دارد با ارائه پیش‌نویس آن سیاست‌های مالی فدرال رزرو تغییر کند.

براساس گزارش رویترز شاخص دلار که در برابر سبدی از شش ارز اصلی تعیین می‌شود امروز ۰.۴ درصد کاهش یافت.

از سوی دیگر ایالت متحده آمریکا قرار است تا تعرفه‌های جدیدی را برای ۳۴ میلیارد دلار کالاهای چینی در ششم جولای اعمال کند. اما هنوز بازارهای بورس جهانی نسبت به این مسئله مقاومت نشان داده است.

روز دوشنبه رئیس اتاق بازرگانی آمریکا راه‌اندازی مشاجرات تجاری جهانی از سوی آمریکا را رد کرد و گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که تعرفه‌های اعمال شده توسط واشنگتن و اقدامات تلافی‌جویانه‌ای که از سوی دیگر کشورها اعمال شده می‌تواند در اقتصاد آمریکا تاثیرگذار باشد.

براساس این گزارش، قیمت طلا می‌تواند در شرایط ناامنی‌های اقتصادی و سیاسی به عنوان محل امن سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران تلقی شود و قیمت بالا برود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.