کد مطلب: ۱۶۴۲۷۱

افزایش ۲۰ درصدی تولید تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری

افزایش 20 درصدی تولید تخم مرغ در چهارمحال و بختیاری

مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در شش ماه نخست سال جاری دو هزار تن تخم مرغ در استان تولید شد، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

ابراهیم کوچکی اظهار کرد: در حال حاضر شش واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت سالانه 212 هزار قطعه مرغ در استان فعال است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: در6 ماه نخست سال جاری دو هزار تن تخم‌مرغ در استان تولید شد که حدود یک هزار و 500 تن مربوط به تخم‌مرغ صنعتی و 500 تن مربوط به مرغ بومی و سایر ماکیان بوده است.

کوچکی با اشاره به اینکه سرانه مصرف تخم مرغ برای هر فرد در کشور سالانه 10.8 کیلوگرم است، تصریح کرد: خوشبختانه در این زمینه با سرانه کشوری تفاوت نداریم و میزان مصرف استان بالاتر از میزان تولید است که سالانه حدود 10 هزار تن تخم‌مرغ از استان‌های دیگر وارد می‌شود.

وی گفت: سامانه سمامت به منظور ثبت اطلاعات واحدهای مرغ تخم‌گذار مربوط به جوجه‌ریزی، میزان تولید و اطلاعات شناسنامه‌ای واحد در پایان دوره انجام و مراتب به تمامی استان‌ها به منظور همکاری با اتحادیه ابلاغ می‌شود.

کوچکی افزایش کیفیت، بهسازی و تجهیز واحدهای مرغداری به ماشین‌آلات پیشرفته را از برنامه‌های در دستور کار سازمان عنوان و خاطرنشان کرد: مجوز لازم برای ایجاد واحد مرغ‌ تخم‌گذار در کشور ممنوع بوده زیرا ظرفیت تولید به اندازه نیاز مصرف مردم است و کمبودی وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.