کد مطلب: ۲۱۲۸۱۰

افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری صادرات ایران به ترکمنستان

افزایش 400 میلیون دلاری صادرات ایران به ترکمنستان

وابسته بازرگانی سفارت ایران در عشق‌آباد گفت: میزان صادرات ایران به ترکمنستان در 11 ماه سال 96 به بیش از 400 میلیون دلار رسیده است.

وابسته بازرگانی سفارت ایران در عشق‌آباد گفت: میزان صادرات ایران به ترکمنستان در 11 ماه سال 96 به بیش از 400 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «رحمت‌الله خرمالی» روز شنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد، افزود: میزان مبادلات بازرگانی بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته میلادی (2017) بیش از یک میلیارد دلار بود.

وی ضمن قدردانی از مقامات ترکمنستان برای سازمان‌دهی و برگزاری موفقیت‌آمیز نمایشگاه و همایش تجاری ایران در عشق‌آباد، افزود: در این نمایشگاه بیش از 60 شرکت ایرانی توانمندی تولیدی، صنعتی و آخرین دست‌آوردهای فنی و مهندسی خود را به نمایش گذاشتند که مورد استقبال گرم طرف ترکمنستانی قرار گرفت.

«باباگلیچ گلیج‌اف» رئیس اتاق صنایع و بازرگانی ترکمنستان، «غلام‌عباس ارباب خالص» رئیس جدید نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشورمان، «رحمت‌الله خرمالی» وابسته بازرگانی و دیپلمات‌های ارشد سفارت ایران در عشق‌آباد و غرفه‌داران ایرانی و اقشار مختلف جامعه ترکمنستان در مراسم اختتامیه این نمایشگاه حضور داشتند.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان نیز در مراسم اختتامیه تاکید کرد که این برنامه‌ها تاثیری مثبت در روند توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات بین دو کشور دوست و همسایه خواهد داشت.

در پایان این مراسم لوح تقدیر و گواهینامه نمایشگاه چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد به کلیه غرفه داران و مشارکت‌کنندگان حاضر طی مراسمی تقدیم شد.

شرکت‌کنندگان در نمایشگاه و همایش نیز در پایان طی پیامی خطاب به رئیس‌جمهور ترکمنستان، از برگزاری این رویداد اقتصادی قدردانی کردند.

چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 10 الی 12 اسفمند 96 در عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان برگزار شد و در مراسم افتتاحیه آن «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان نیز حضور داشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.