کد مطلب: ۶۲۸۰۹۱

۴ شرکت اطلاعات خود را در کدال افشا کردند

۴ شرکت اطلاعات خود را در کدال افشا کردند

برخی از شرکت‌های بورسی اطلاعات بااهمیت داخلی خود را از طریق سامانه کدال افشا کردند.این رویدادها که در بخش «اطلاعیه‌‌‌های بااهمیت» این سامانه منتشر می‌شود، حاوی مطالب مهمی در زمینه رخدادهای مالی و تولیدی شرکت‌های بورسی است که بر اساس میزان اهمیت آنها به دو گروه «الف» و «ب» طبقه‌‌‌بندی می‌‌‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از شرکت‌های بورسی اطلاعات بااهمیت داخلی خود را از طریق سامانه کدال افشا کردند.
این رویدادها که در بخش «اطلاعیه‌‌‌های بااهمیت» این سامانه منتشر می‌شود، حاوی مطالب مهمی در زمینه رخدادهای مالی و تولیدی شرکت‌های بورسی است که بر اساس میزان اهمیت آنها به دو گروه «الف» و «ب» طبقه‌‌‌بندی می‌‌‌شوند. در ادامه به برخی از این اطلاعیه‌‌‌ها می‌‌‌پردازیم.

به نقل از دنیای‌اقتصاد ، شرکت کارتن ایران در یک اطلاعیه گروه «الف» از انعقاد یک قرارداد مهم خبر داد. موضوع این قرارداد «فروش کارتن سه‌لایه با مشخصات ارائه‌شده از سوی خریدار و تحویل آن در محل کارخانه فروشنده» و طرف قرارداد شرکت صنعت ساخت و بسته‌بندی کارتن آرمانی عنوان شده است.

در توضیح این قرارداد گفته شده است:«فروشنده با توجه به مشخصات و طبق برنامه زمان‌بندی ارائه‌شده از سوی خریدار اقدام به ساخت و ارسال کارتن‌های موضوع قرارداد می‌کند. هزینه حمل کارتن‌های ارسالی بر عهده خریدار بوده، بنابراین همزمان با ارسال کالا، فروشنده نسبت به ارسال صورت‌حساب آن نیز اقدام می‌کند و خریدار پس از دریافت صورت‌حساب حداکثر ظرف مدت ۱۵روز مکلف به پرداخت و واریز مبلغ به حساب معرفی‌شده از سوی فروشنده است.»

همچنین درباره نحوه تسویه‌حساب در این قرارداد گفته شده که هر محموله ارسالی پس از ارائه صورت‌حساب از سوی فروشنده، از سوی خریدار قابل پرداخت خواهد بود.

موضوع افشای اطلاعات در سامانه کدال چیست؟

شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه هم «شرکت در مناقصه» را موضوع افشای اطلاعات بااهمیت خود قرار داده است. موضوع این مناقصه «طراحی، تامین و ساخت زنجیر کانوایر سالن ساینای شرکت پارس‌خودرو» و برگزارکننده آن شرکت پارس‌خودرو عنوان شده است.

در خصوص جزئیات این اطلاعیه گفته شده است: «به استحضار می‌رساند، پیرو درخواست مورخ ۱۳/ ۱۱/ ۱۴۰۰ شرکت پارس‌خودرو مبنی بر طراحی، تامین و ساخت زنجیر کانوایر اسلت زمینی سالن ساینا، در تاریخ ۲۴/ ۱۱/ ۱۴۰۰، (بعد از تمدید برای تهیه ضمانت‌نامه بانکی) آنالیز و قیمت پیشنهادی شرکت ماشین‌سازی نیرومحرکه (سهامی‌عام) به‌منظور شرکت در این مناقصه، تحویل شرکت پارس‌خودرو شد.

شرکت در مناقصه به منزله برنده شدن در آن نیست و درصورتی‌که نتیجه نهایی بعد از بررسی شرکت مذکور و فرآیند قانونی آن مشخص و ابلاغ شود، از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.»

شرکت ایران‌ارقام چه اطلاعیه ای منتشر کرده است؟

شرکت ایران‌ارقام یکی دیگر از شرکت‌هایی است که اطلاعیه بااهمیت منتشر کرده است. اطلاعیه این شرکت در خصوص «افشای معاملات موضوع ماده ۱۲۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت یا سایر اشخاص وابسته» است.

طبق این اطلاعیه معامله با شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان انجام شده که ارتباط آن با شرکت به سهامدار عمده و عضو هیات‌مدیره آنها برمی‌گردد. این شرکت اعلام کرده که «پس از وصول مطالبات نسبت به استرداد مبلغ ۵۰میلیارد ریال به شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان اقدام می‌شود.»

شرکت گروه دارویی البرز (گروه سرمایه‌گذاری البرز) هم از تصمیم خود مبنی بر ازسر‌گیری فروش سهام شرکت البرزبالک خبر داده است. طبق این اطلاعیه، فروش سهام شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرزبالک به صورت عمده تا سقف ‌درصد مالکیت متعلق به گروه سرمایه‌گذاری البرز مطابق با ضوابط و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و نیز با رعایت تشریفات قانونی تصویب شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    به خدا فکر نمیکردم اینقدر نامرد باشید زندگی خیلی یا رو با غارت سرمایه شون به نابودی کشوندید.

  • زاهدی

    پس بانک دی و سهام عدالت هرمزگان ( وسهرمز ) کی اطلاعات را افشا خواهد کرد نزدیک به شش ماه است سرمایه سهامداران در این نمادها بلوکه است بخدا ما سهامداران مردم بدی نیستیم در همه امور در عرصه حاضر شدیم بس است اینهمه اذیت کردنها

  • ناشناس

    بانک دی و وسهرمز به مدت شش ماه است که بسته است کی باز میشود

    • ناشناس

      شانستون گفته از ریزشها در امان بودید

  • ناشناس

    خدایا خودت میدونی که نتجه یه عمر بدبختی و کارگری و نخوردن از دستم رفت