خبر مهم:

کد مطلب: ۲۹۴۵۳۴

از سوی اتحادیه صادرات پوشاک مطرح شد

افشای جزییات قاچاق کالا از مناطق آزاد

افشای جزییات قاچاق کالا از مناطق آزاد

نایب رییس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: مناطق آزاد متاسفانه تا به امروز فقط نقش واردات کالای قاچاق را ایفا کرده‌اند و افزایش این مناطق در کشور باعث افزایش قاچاق خواهد شد.

بهرام شهریاری اظهار داشت: متاسفانه در حالی که سه‌شنبه گذشته شاهد آن بودیم که در مجلس، نمایندگان از جواب‌های رییس‌جمهوری در رابطه با کالای قاچاق و مناطق آزاد قانع نشده‌اند اما یک روز بعد لایحه‌ای را تصویب کردند که علاوه بر ۷ منطقه آزاد قبلی تعداد ۸ منطقه دیگر اضافه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی گفت: وقتی طرحی در گذشته موفق نبوده و به اهدافش نرسیده است چطور امروز باید افزایش پیدا کند و مناطق آزاد جدیدی را به کشور اضافه کند!؟

شهریاری ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی را ارائه داده که در آن استناد شده است مناطق آزاد به اهدافشان نرسیده‌اند و برای کشور مشکلات فراوانی را درست کرده‌اند و بسیاری از نمایندگان بارها اذعان داشته‌اند که ورود کالای قاچاق از مناطق آزاد است به عنوان مثال قشم، کریدور ورود پوشاک قاچاق چینی به کشور شده و در منطقه آزاد ماکو شاهد واردات گسترده مواد اولیه هستیم که هیچ نظارتی هم بر آن نیست.

وی گفت: امروز با تصویب این لایحه منافع ملی ما زیر سوال رفت چرا که اساسا طرح اولیه ایجاد مناطق آزاد صادرات کالاهای ایرانی بوده است و حالا شاهد واردات گسترده کالاهای قاچاق به کشور هستیم.

نائب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: حالا می‌گویند در مناطق آزاد جدید اجازه ورود کالاهای خارجی کامل را نمی‌دهیم و این درحالی است که این اتفاق در منطقه آزاد انزلی افتاده است و بعد از ۲ سال با ایجاد تبصره‌های جدید همان کالاهایی که اجاز ورود نداشت را وارد کردند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقای شهریاری کاسبین منطقه ازاد انزلی بیشترین ضرر رو از طرف شماها دیدن!! تا کی میخواین به اسم حمایت از تولید ملی لباس . ماشین و… بنجل بدین دست مردم؟