کد مطلب: ۲۱۹۶۵۸

افشای سه سال مذاکرات محرمانه اتحادیه اروپا با کره‌ شمالی

افشای سه سال مذاکرات محرمانه اتحادیه اروپا با کره‌ شمالی

رسانه‌های انگلیسی به نقل از یک مقام گزارش دادند: هیات پارلمان اروپا طی سه سال گذشته مذاکرات هسته‌ای محرمانه‌ای با کره‌ شمالی داشته است.

روزنامه دیلی تلگراف به نقل از نیرج دوا، از قانون‌گذاران انگلیسی گزارش داد: من به عنوان مذاکره کننده اصلی با کمک سایر همکارانم اقدامات بسیاری را در خفا انجام دادیم. این اولین بار است که تلاش‌هایمان را برای مردم فاش می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اظهارات این مقام انگلیسی در کمتر از یک هفته پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای دیدار با کیم جونگ‌اون، رهبر کره‌شمالی در ماه مه و گفت‌وگو درباره خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره موافقت کرد و قرار است اولین دیدار میان یک رهبر کره‌ شمالی و رئیس‌جمهوری حال حاضر آمریکا را رقم بزند.

این مقام انگلیسی گفت: هیات اتحادیه اروپا از پیونگ یانگ می‌خواسته تا بدون پیش شرط برسر میز مذاکره بنشیند. طبق گزارش‌ها قانون‌گذاران اتحادیه اروپا ده‌ها بار با وزرایی از کره‌ شمالی دیدار داشتند و قرار بوده در آینده نزدیک دیداری هم در بروکسل انجام شود.

وی افزود: پیش از این نیز فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اروپا بر لزوم تلاش‌های جامعه جهانی به سمت حل بحران در شبه جزیره کره تاکید کرد.

موگرینی گفت: مذاکرات آتی میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ ممکن است به راه‌حلی دیپلماتیک برای مساله هسته‌ای شبه جزیره کره ختم شود.

منبع: دیلی تلگراف

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.