کد مطلب: ۵۷۸۶۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران خدیزل بخوانند/آغاز افشای زمین و ساختمان نمادهای بورسی

سهامداران خدیزل بخوانند/آغاز افشای زمین و ساختمان نمادهای بورسی

چند روز گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه‌ای شرکت‌های بورسی را موظف کرد تا در قالب افشای اطلاعات فهرست زمین وساختمان‌ها خود را منتشر کنند. کدام شرکت بورسی امروز فهرست زمین و ساختمان خود را منتشر کرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند روز گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار در ابلاغیه‌ای شرکت‌های بورسی را موظف کرد تا در قالب افشای اطلاعات فهرست زمین وساختمان‌ها خود را منتشر کنند. همچنین شرکت‌ها می‌توانند در گزارش هیات مدیره که در مجمع عومی عادی سالیانه یا فوق‌العاده شرکت خود فهرست زمین و مسکن خود را به اطلاع مجمع برسانند.

این ابلاغیه سازمان بورس گامی مهم در جهت افزایش شفافیت شرکت‌های بورسی است. روز گذشته هم چندین شرکت در قالب افشای اطلاعات این فهرست را منتشر کردند. چراغ این افشا را «وبهمن» را روشن کرد و حالا امروز « خدیزل » جزئیات فهرست زمین‌ و مسکن‌های این شرکت را منتشر کرده است.

پیش از این هم مزایده زمین‌ها و ساختمان‌های تحت مالکیت شرکت‌ها به خصوص بانک‌ها در بازار سرمایه چالش ایجاد کرده بود. در ماه گذشته هم میزان مبلغی که شرکت بهساز کاشانه یکی از املاک خود را به مزایده گذاشته بود برای سهامداران این شرکت باعث ایجاد نارضایتی کرده بود.

با تصویب این ابلاغیه که در جهت افزایش شفافیت در بازار سهام کشور بوده، می‌توان امیدوار بود که گردش اطلاعات و آگاهی‌رسانی در بازار سرمایه کشور بیشتر شود.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    غگلستا بهترین فرصت خرید تو این قیمتها هستش
    اصلاح زیادی از نظر زمانی و قیمتی داشته و اهداف بالایی رو میبیند
    پر سود باشید انشاالله

  • سحر

    خداروشکر بالاخره یه کار خوب کردن. امیدوارم شرکت ها عمل کنند

  • ناشناس

    مگه شرکت ها مصوبه قبلی در مورد واریز سود مجامع رو اجرا کردن که مصوبه جدید میزارید ؟ نمادهای کرماشا ، کمنگنز ، پتایر ، دارویی ها و … اصلا اهمیتی به این مصوبه نمیدن . لازم است که سازمان بورس یک بار هم که شده قاطع اقدام کنه و علاوه بر سود مجامع خسارت تاخیر سود مجامع رو هم از این شرکت ها بگیره .

  • ناشناس

    یک کشور کوچک امریکای جنوبی بیت کوین را ممنوع کرده و بیت کوین ریزش تاریخی کرده تجارت نیوز چند روزه از غصه تعطیل کرده نه خبر میذاره نه هیچی
    خدا صبر بده