کد مطلب: ۱۸۱۵۰۳

«اف بی آی» بانک قبرس را تحت بازجویی قرار داد

«اف بی آی» بانک قبرس را تحت بازجویی قرار داد

افسران اداره «اف بی آی» با رفت و آمدهای مکرر به بانک مرکزی قبرس به دنبال بازجویی و به دست آوردن اطلاعات مالی اشخاص مرتبط با پرونده دخالت انتخاباتی آمریکا هستند.

دو منبع آگاه که خواستند نامی از آنها ذکر نشود، گفتند: اداره «اف بی ای» آمریکا از مقامات قبرسی خواست تا اطلاعات بانکی مرتبط با ثروتمندان روسی دارای روابط سیاسی که در بانک «اف بی ام ایی» این کشور فعالیت داشته و از سوی دولت آمریکا متهم به پولشویی هستند را در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در خواست به دلیل آن است که قبرس به عنوان منطقه کلیدی برای «روبرت مولر» مشاور ویژه سابق ترامپ بوده و اکنون وی در حال بازجویی برای دست داشتن در توطئه احتمالی بین ماجرای فعالیت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ترامپ و مقامات کاخ کرملین مسکو است.

همچنین مقامات آگاه اعلام کردند: بازجویان فدرال و اعضای وزارت خزانه‌داری آمریکا در ماه گذشته میلادی برای به دست آوردن اطلاعات مالی دقیق اشخاص مورد نیاز که در بانک تعطیل شده «اف بی ام ایی» فعالیت داشته، رفت و آمدهایی را به بانک مرکزی قبرس داشته‌اند.

یکی از منابع آگاه گفت: این درخواست «اف بی آی» در ارتباط با اشخاص مرتبط با مدیریت کمپین انتخاباتی ترامپ است که پول‌هایی را بین روسیه و آمریکا از طریق بانک‌های قبرسی جابجا می کردند.

بر همین اساس مقامات بانک «اف بی ام ایی» اعلام کرده‌اند: این اتهامات بی‌اساس و این بانک مرتکب نقض قوانین ضد پولشویی نشده است.

البته پیش از این آمریکا از مقامات «دویچه بانک» آلمان درخواست ارائه اطلاعات مالی برخی از اشخاص مرتبط با پرونده احتمالی دخالت انتخاباتی ایالات متحده را کرده بود.

منبع: گاردین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.