کد مطلب: ۲۱۳۲۲۱

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد اروپا همچنان محرک می‌خواهد

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد اروپا همچنان محرک می‌خواهد

ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا معتقد است: اگرچه نرخ تورم منفی در اروپا بهبود یافته است، اما برای افزایش تورم تا سطح نرمال، اقتصاد منطقه یورو همچنان به بسته محرک اقتصادی نیاز دارد.

الهام میرمحمدی: ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا معتقد است: اگرچه نرخ تورم منفی در اروپا بهبود یافته است، اما برای افزایش تورم تا سطح نرمال، اقتصاد منطقه یورو همچنان به بسته محرک اقتصادی نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی در جمع اعضای پارلمان اروپا گفت: روند تکاملی افزایش تورم به میزان قابل توجهی به محرک‌های پولی بستگی دارد و اجرای سیاست پولیِ مورد نظر، مستلزم ثبات و شکیبایی است.

بانک مرکزی اروپا در ابتدای سال جاری، خرید اوراق قرضه را از 60 میلیارد یورو در ماه -معادل 74 میلیارد دلار- به 30 میلیون یورو در ماه کاهش داد. بانک مرکزی همچنین اعلام کرده که خرید اوراق قرضه دست‌کم تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت و پس از آن در صورت لزوم متوقف می‌شود. این امر از مهم‌ترین اقدامات این نهاد برای احیای تورم و افزایش سطح قیمت‌ها در منطقه یورو است. لازم به ذکر است، نرخ تورم سالیانه اروپا در حال حاضر، 1.3 درصد گزارش شده است.
منبع: WTOP

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.