کد مطلب: ۴۵۵۶۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چشم‌انداز بانک جهانی از اقتصاد ایران و جهان پس از شیوع کرونا

چشم‌انداز بانک جهانی از اقتصاد ایران و جهان پس از شیوع کرونا

بانک جهانی در گزارشی به بازبینی چشم‌انداز خود از رشد اقتصادی کشورها پس از شیوع کرونا پرداخته است. بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی ایران تا پایان سال ۲۰۲۰ حدود منفی ۵٫۳ درصد خواهد بود.

دوشنبه گذشته، بانک جهانی در گزارشی آخرین چشم‌انداز از رشد اقتصادی کشورها را پس از همه‌گیری ویروس کرونا ارائه داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس این گزارش اقتصاد جهان ۷٫۷ درصد کوچک خواهد شد که این نشانگر عمیق‌ترین رکود از زمان جنگ جهانی دوم است.

به‎گفته تحلیلگران گروه بانک جهانی، این چشم‌انداز عمیقا ترسناکی است که ممکن است آثار بلندمدتی به‎‌همراه داشته و چالش‌های اساسی برای جهان به‌وجود بیاورد. این گروه بر یافتن راه‌هایی برای احیای هرچه سریع‌تر اقتصاد و جلوگیری از افزایش فقر و بیکاری تاکید کرده‌اند.

از یک‌سو شمار مرگ‌ومیر بسیار بالاست و از سوی دیگر اقتصاد بسیاری از کشورها به گردشگری وابسته است. در عین حال، با افت تجارت جهانی و صادرات کالاها، انتظار می‌رود این بحران جهانی بیش از هر رکود دیگری از سال ۱۸۷۰ تاکنون اقتصاد جهان را را تحت تاثیر قرار دهد.

همان‌طور که نمودار زیر نشان می‌دهد، پیش‌بینی می‌شود تاثیر اقتصادی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان قابل توجه باشد و هیچ منطقه‌ای از آن در امان نیست.

در مقایسه با پیش‌بینی قبلی در ژانویه ۲۰۲۰، بانک جهانی رشد اقتصادی جهان در سال جاری را به منفی ۷٫۷ درصد تغییر داده است. طبق این گزارش، منطقه یورو و برزیل بیشترین آسیب‌های اقتصادی را از شیوع ویروس متحمل می‌شوند.

تولید ناخالص داخلی کشورها

منبع: Statista

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.