کد مطلب: ۲۲۸۸۵۲

عضو مجمع تشخیص مصلحت:

اقتصاد دولتی به سرانجام نمی‌رسد

اقتصاد دولتی به سرانجام نمی‌رسد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بخش خصوصی باید به جای گذاشتن پول در بانک، در تولید سرمایه گذاری کند.

علی آقامحمدی در برنامه تیتر امشب گفت:دولت توان تحول اقتصادی را ندارد، مردم باید وارد عرصه اقتصادی شوند و سرمایه‌گذاری کنند تا شیوه اقتصاد دولتی تغییر کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اصل ۴۴ را فرصتی برای ورود مردم به اقتصاد دانست و افزود:دولت باید فضا را برای مردمی شدن اقتصاد فراهم کند.

وی ادامه داد:اگر بخش خصوصی احتیاط کند و وارد کار نشود دلار چند هزار تومانی نصیب او می شود به همین دلیل بخش خصوصی باید به جای اینکه به دنبال سود بانکی باشد در تولید فعالیت کند.

آقامحمدی گفت: درحال حاضر بخش خصوصی حتی واحد تولید خود را هم برای دریافت سود بانکی گذاشته است اما وقتی فعالیت اقتصادی صورت نمی گیرد بانک باید چگونه سود دهد؟ این شیوه غلط است و باید تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید از دولت مطالبه گر باشد تصریح کرد:بخش خصوصی باید وارد گود شود و هرجا کمبودی بود از دولت برای رفع آن مطالبه کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در حال حاضر همه فکر میکنند چون در اقتصاد اشتباهاتی رخ داده است پس نباید وارد آن شد در حالیکه باید از محدودیتها فرصت ساخت.

وی با اشاره به اینکه مدیر دولتی انگیزه سرمایه‌گذاری در فعالیت اقتصادی سودده را ندارد افزود:سرمایه گذار است که باید فرصت سرمایه گذاری را در اختیار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ۳ میلیون بیکار در کشور گفت:باید این افراد بر اساس توانایی و سواد دسته‌بندی شوند ومهارت کسب کنند آن هم برای مشاغلی که هست نه اینکه برای شغلی که وجود ندارد هزینه کسب مهارت هم بدهند.

آقامحمدی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در سرمایه‌گذاری ها از اقتصاد دان کمک بگیرد افزود: اقتصاددان باید خدمات به بخش خصوصی بفروشد، باید به او بگوید کجا فضای کار وجود دارد تا با شناخت کامل سرمایه گذاری کند.

وی افق اقتصاد ایران را مثبت و روشن خواند و تصریح کرد:نیروی انسانی تحصیل کرده در کشور دوبرابر شده است و این یک فرصت است نه تهدید؛ متولدین دهه ۶۰ و ۷۰ اقتصاد کشور را نجات میدهند.

آقامحمدی ادامه داد:برای نجات اقتصاد به بسیج دولتی نیاز نداریم به بسیج ملی و مردمی نیاز داریم زیرا دولت فقط می تواند پشتیبانی کند نه بسیج.

منبع: صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.