کد مطلب: ۸۰۲۷۰۲

اقدام تلافی جویانه پوتین علیه غرب

اقدام تلافی جویانه پوتین علیه غرب

با فرمان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، دولت این کشور ملزم به تلافی جویی اقدامات دیگر کشورها در زمینه توقیف دارایی‌های روسیه در خارج شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اقدامات بی سابقه غربی‌ها علیه روسیه مقام‌های روس را به واکنش واداشته و در همین راستا، توقیف دارایی‌های کشورهای خارجی در دستورکار مسکو قرار گرفته است.

رسانه‌های روسیه شامل خبرگزاری «تاس» روز چهارشنبه (امروز) خبر دادند که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور فرمانی را امضا کرد که به روسیه امکان تلافی جویی در برابر توقیف دارایی‌های روسیه در خارج را می‌دهد.

تنش‌های غرب و مسکو بر سر جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد و فرمان تازه رئیس‌جمهور روسیه برای تلافی توقیف دارایی‌های روسیه در خارج از کشور خبرساز شده است.

طبق فرمانی که ولادیمیر پوتین روز سه شنبه (دیروز) امضا کرد، این کشور در پاسخ به توقیف اموال خارجی روسیه، اموال و دارایی‌های «کشورهای غیر دوست» تحت نظارت و اداره دولت روسیه قرار می‌گیرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس، نظارت و اداره دولت روسیه بر این اموال، به صورت موقت و به منظور مقابله با تهدید ملی برای روسیه در موضوعات مختلف اقتصادی، انرژی و سایر تهدیدات خواهد بود.

آژانس فدرال مدیریت دولتی دارایی روسیه مسئول نظارت و اداره این اموال توقیفی خواهد بود. فرمان صادر شده ولادیمیر پوتین، از روز سه شنبه (دیروز) برای اجرا ابلاغ شده است.

فرمان رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به اقدامات بی سابقه آمریکا و متحدانش صادر شده است. غربی‌ها به بهانه جنگ اوکراین ضمن تحریم بی سابقه روسیه، دست به اقداماتی از قبیل توقیف اموال اشخاص حقیقی و حقوقی روس زده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.