خبر مهم:

کد مطلب: ۵۶۵۴۶۵

اخبار کرونایی المپیک ۲۰۲۰/ از احتمال لغو تا استفاده از لیمو برای تست کرونا

اخبار کرونایی المپیک ۲۰۲۰/ از احتمال لغو تا استفاده از لیمو برای تست کرونا

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو همچنان ادامه دارد. تا کنون دو کشور به همین دلیل از حضور در این رویداد انصراف داده‌اند. در این میان، خبر رسیده است که ژاپنی‌ها از یک روش جالب برای تست کرونا استفاده می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو همچنان در حال افزایش است و این مساله می‌تواند مشکلات جدی را برای سایر ورزشکاران به وجود بیاورد.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا میان شرکت کننده و همچنین عوامل برگزاری به ۹۱ نفر رسید و این در حالی است که هنوز بازی‌های المپیک آغاز نشده است و این دوره از بازی‌ها به شکل رسمی از فردا آغاز می‌شود.

برگزارکنندگان المپیک اعلام کردند که ۱۱ مورد جدید از ابتلا به کرونا، امروز (پنجشنبه) گزارش شده که از این تعداد چهار نفر از آنها از جمله دو ورزشکار و دو پرسنل برگزاری بازی‌ها در دهکده محل استقرار ورزشکاران، اقامت دارند.

خوشبختانه تا به این لحظه هیچ موردی در کاروان ورزشی ایران مشاهده نشده است ( ایرنا ).

کرونا بلای جان ورزشکاران اروپایی در المپیک

در این میان، کمیته المپیک چک روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد آزمایش کووید ۱۹ مارکتا اسلوکووا ناوش، بازیکن تیم والیبال ساحلی زنان چک مثبت شده و بازی‌ها را از دست می‌دهد. او پنجمین عضو تیم المپیک چک است که آزمایشش مثبت می‌شود.

همچنین، کمیته المپیک هلند روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، رشمی اوگینک، تکواندوکار هلندی به دلیل مثبت شدن تست کرونا، بازی‌های المپیک را از دست داده است. اوگینک دومین ورزشکار هلندی است که از حضور در توکیو محروم می‌شود (باشگاه خبرنگاران جوان).

گینه از بازی‌های المپیک کناره‌گیری کرد

افزایش آمار مبتلایان کرونا در المپیک ۲۰۲۰ باعث شده است که کشور گینه انصراف خود را از حضور در این رویداد اعلام کند.

در مجموع پنج ورزشکار قرار بود نماینده گینه در این بازی‌ها باشند که در خانه خواهند ماند.

با این حال گزارش شده است که تصمیم برای انصراف تیم، به دلیل محدودیت‌های مالی است زیرا یک منبع نزدیک به دولت ادعا می‌کند وزارتخانه نمی‌تواند برای ورزشکاران هزینه کند.

خروج گینه پس از آن صورت می‌گیرد که کره شمالی در آوریل اعلام کرد که در توکیو ۲۰۲۰ شرکت نمی‌کند و دلیل آن را نگرانی از بیماری همه گیر COVID-19 اعلام کرد ( ایسنا ).

روش جالب ژاپنی‌های برای تست کرونا

در این میان خبر رسیده است که ژاپنی‌ها تست کرونای متفاوتی از شرکت‌کنندگان المپیک می گیرند و برای کمک به انجام این کار ایده جالبی به کار برده‌اند.

شرکت‌کنندگان بازی‌های المپیک توکیو برای ترخیص از فرودگاه باید چندین مرحله را پشت سر بگذارند و یکی از مراحل گرفتن تست کرونا است.

برخلاف ایران و دیگر کشورها، در ژاپن تست کرونا از گلو یا بینی انجام نمی‌شود و بزاق دهان شرکت‌کننده آزمایش می‌شود.

برهمین اساس شرکت‌کنندگان به اتاق‌های کوچکی هدایت می‌شوند و طرز گرفتن بزاق به آنها آموزش داده می‌شود.

نکته جالب این است که ژاپنی‌ها در آن اتاق‌ها بر روی دیوار عکس لیمو ترش و آلو ترش نصب کرده‌اند و از شرکت‌کنندگان می‌خواهند به آن عکس‌ها نگاه کنند تا سریع‌تر مقدار نمونه بزاق لازم را جمع‌آوری کنند ( ایسنا ).

61985022

المپیک لغو می‌شود؟

با تعویق یک ساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا، این تورنمنت از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست ۲۰۲۱، (اول تا ۱۷ مرداد ۱۴۰۰) و پارالمپیک نیز از ۲۴ آگوست تا پنجم سپتامبر ۲۰۲۱ (دوم تا چهاردهم شهریورماه ۱۴۰۰) در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود ( ایرنا ).

در عین حال در روزهای گذشته مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ احتمال لغو این رویداد ورزشی در آخرین لحظه را رد نکرد.

توشیرو موتو مدیر اجرایی کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، روزسه‌شنبه، ۲۹ تیر در کنفرانس خبری در پاسخ به این پرسش که «آیا هنوز احتمال لغو بازی‌های المپیک وجود دارد؟»، ضمن رد نکردن این احتمال گفت: با توجه به تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا، نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی می‌افتد، بنابراین در صورت افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، در این حضوص بحث می‌کنیم ( تسنیم ).

بالاترین میزان ابتلا به کرونا در توکیو طی ۶ ماه اخیر

امروز (پنجشنبه) و در فاصله یک روز مانده به آغاز رسمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰، توکیو از ابتلای ۱۹۷۹ نفر دیگر به ویروس کرونا خبر داد که این بالاترین رقم از ۱۵ ژانویه به بعد است.

این آمار هولناک، نگرانی درباره ایمنی بازی‌های المپیک توکیو را بیش از پیش افزایش داده است (باشگاه خبرنگاران جوان).

آخرین اخبار کرونا را در صفحه ویروس کرونا در تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.