کد مطلب: ۷۴۳۴۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

امروز پژو ۲۰۷ را با چه قیمتی بخریم؟

امروز پژو 207 را با چه قیمتی بخریم؟

متقاضیان خرید پژو 207 تا ساعت 17 امروز فرصت دارند که درخواست خرید خودرو خود را ثبت کنند. قیمت پایه این خودرو 185 میلیون تومان است. متقاضیان برای کسب سود این خودرو را با چه قیمتی ثبت کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، متقاضیان خرید پژو 207 تا ساعت 17 امروز فرصت دارند که درخواست خرید خودرو خود را ثبت کنند. قیمت پایه این خودرو 185 میلیون تومان است. متقاضیان برای کسب سود این خودرو را با چه قیمتی ثبت کنند؟

بنا بر اعلام شرکت خودرو سازی ایران خودرو، فردا 11 دی در مجموع 4000 دستگاه پژو 207 دستی خودرو را در بورس کالا عرضه می‌کند. طبق قانون بورس کالا، متقاضیان خرید این خودرو تا ساعت 17 امروز فرصت دارند تا درخواست خود را به همراه قیمت پیشنهادی ثبت کنند.

قیمت پایه پژو ۲۰۷ از سوی این خودروساز ۱۸۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است و خریداران باید معادل 100 درصد قیمت پایه را موقع ثبت سفارش در حساب وکالتی داشته باشند. یعنی همان 185 میلیون و 500 هزار تومان.

این خودروها ۲۵ فروردین سال آینده تحویل خریداران خواهد شد. در واقع پول خریداران 3 ماه نزد گروه صنعتی ایران خودرو می‌ماند.

هزینه های جانبی در خودرو پژو ۲۰۷ شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی است که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

براساس پلتفرم‌های آنلاین قیمت خودرو، پژو 207 دستی در بازار حدود 570 میلیون تومان قیمت دارد. یعنی قیمت پایه از 385 میلیون تومان ارزانتر از بازار است.

بازار خودرو همانند دیگر بازارها ریسک دارد. از آنجایی که موعد تحویل خودرو 3 ماه دیگر است، پیش بینی روند بازار سخت‌تر است. همچنین اگر این پول در بانک باشد، به عنوان یک سرمایه گذاری بدون ریسک حداقل ماهانه مشمول 2 درصد سود می‌شود. بنابراین خریداران 207 باید دقت کنند که هم به جهت خواب سرمایه و هم برای ریسک احتمالی بازار خودرو در ماه‌های آینده سود کنند.

روی پژو 207 چقدر سود کنیم؟

بنابراین دریافت سود 10 تا 15 درصدی برای خریداران باید یک امر منطقی باشد. چطور روی پژو 207 حدود 10 درصد سود کنیم؟

کسانی که قصد دارند از خرید پژو 207 حدود 10 درصد سود کنند، باید قیمت پیشنهادی خود را حدود 450 میلیون تومان ثبت کنند. با ثبت درخواست روی این نرخ، حدود 58.5 میلیون تومان هم مالیات و 4.5 میلیون تومان هزینه جانبی اضافه می‌شود. با این فرمول قیمت نهایی این خودرو حدود 513 میلیون تومان است.

با قیمت نهایی 513 میلیون تومانی برای پژو 207، خریدار امروز حدود 57 میلیون تومان سود می‌کند که حدود 11 درصد است.

اما اگر خریداران به دنیال سود 15 درصدی هستند که با توجه به وضعیت دیگر بازارها، منطقی به نظر می‌رسد باید قیمت را پایین‌تر ثبت کنند.

اگر خریداری قیمت پیشنهادی خود را روی 430 میلیون تومان ثبت کند، 56 میلیون تومان به آن مالیات اضافه می‌شود. در نهایت با همه‌ی هزینه‌ها قیمت پژو 207 برای خریدار 490 میلیون و 500 هزار تومان تمام می‌شود. این نرخ 80 میلیون تومان از بازار کمتر است که در روز خرید 16 درصد سود ایجاد می‌کند.

سرعت افزایش قیمت خودرو در این روزها به اندازه‌ای افزایش یافته که قیمت‌ها به صورت ساعتی تغییر پیدا می‌کنند. اما برخلاف جهش قیمتی، بازار دوباره در رکود رفته و خرید و فروش متوقف شده است.

درحالی که وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است، مشاهدات نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد. افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود.

در این جهش قیمتی سطح معاملات کاهش یافته است و فروشندگان برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند.

کارشناسان معتقدند که درحال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.