خبر مهم:

کد مطلب: ۷۴۳۴۳۲

قیمت خودرو امروز ۱۰ دی ۱۴۰۱/ خرید و فروش در بازار متوقف شد

قیمت خودرو امروز 10 دی 1401/ خرید و فروش در بازار متوقف شد

سرعت افزایش قیمت خودرو در این روزها به اندازه‌ای افزایش یافته که قیمت‌ها به صورت ساعتی تغییر پیدا می‌کنند. اما برخلاف جهش قیمتی، بازار دوباره در رکود رفته و خرید و فروش متوقف شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، 10 دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد و رکوردهای جدیدی را ثبت کرد. این افزایش قیمت و رکوردزنی‌ها همچنان ادامه دارد و بازار خودرو را دچار شوک بزرگی کرده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال 1401 قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو در قیمت 263 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز به نرخ 250 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز در محدوده قیمتی 750 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز در قیمت 582 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز در قیمت 620 میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ 758 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده 292 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا 456 میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در نرخ 487 میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، امروز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این خودرو امروز به 303 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

درحالی که وزارت صمت اعلام می‌کند که افزایش قیمت‌ خودرو در بازار کاذب است، مشاهدات نشان می‌دهد که خودرو در بازار همواره در حال افزایش است و ادعای وزارت صمت صحت ندارد. افزایش قیمت‌ در بازار خودرو به قدری سرعت گرفته است که تغییرات قیمتی به صورت ساعتی اعمال می‌شود.

باید یادآور شد که در این جهش قیمتی سطح معاملات کاهش یافته است و فروشندگان برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند.

کارشناسان معتقدند که درحال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و به نظر می‌رسد بازار به این روند خود تا پایان سال ادامه دهد.

برای مطالعه بیشتر، خبر پیش‌بینی 4 کارشناس از قیمت خودرو در هفته‌های آینده را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • طهمورث کشت گر

    ،متاسفم برای مردمی که سیاست خودرویی دراین مملکت نمی‌فهمند ،،،،بنظرم کشور دچار هرج و مرج شده است ،،،وگرنه مملکتی که صاحب داشته باشد این سرانجامش نیست،،،،جالب است قضیه واردات خودرو ،،،متولیان واردات،فروشندگان ،چگونگی فروش ،بورس، جدا بی‌شرمانه است ،آخر سال است جیب مردم را راهزنان محترم کت و شلواری دارند خالی میکنند،،،خدایا به مردم سرزمین من عقل و خرد نیکو عنایت بفرما

  • ناشناس

    بارفتن اکبر وامدن اصغر چیزی عوض نمیشه فقط کت وشلوار فرق کرده دیگه چیزی عوض نمیشه. مگر این آقایی که الان ریس بانک مرکزی شده تا حالا مسئول نبوده چه شق القمری کرده.. تا رابطه با اروپا وآمریکا برقرانشود این خانه خانه نشود واین اقتصاد درست نشود وپولهای بلوکه شده این ملت آزاد نمی‌شود متاسفانه اگرازاد هم بشوند این پولها به دست مردم نمی‌رسند

    • ناشناس

      آقا دلار را که آوردید پایین پس قیمت این خودروکی میاد پایین تاکی باید ما منتظر بمونیم ما اخه دیگه یی پراید چقدر میخواید به این ملت بدید بس دیگه بابا اهه.

  • ناشناس

    آقا دلار را که آوردید پایین پس قیمت این خودروکی میاد پایین تاکی باید ما منتظر بمونیم ما اخه دیگه یی پراید چقدر میخواید به این ملت بدید بس دیگه بابا اهه.

  • بدبخت محکوم به زندگی

    واقعا صدرحمت به روحانی این چه مدیریت افتضاحیه واقعا که چه بد بختیم که یکی ازیکی بد تر میاداخرش چی مخواد بشه خدا میدونه منه بد بخت ماشینمو دادم دیگه نتونستم بخرم شب میخوابی صبح همه چی عوض میشه واقعا اقایان به فکر مردمم باشد در کنار جیب خودتون فقط ایران وپولاش مال شما بچهاتون نیست

  • ناشناس

    عجیبه مگه قیمت ماشین با بالارفتن دلار گران نشد.چطورحالاباپایین آمدن دلار ارزان نمی شود
    وثانیا یکی داشت صحبت می کرد می گفت ما ماشین کمترازده هزاریوروواردمی کنیم آماازطریق بورس می فروشیم یعنی مزایده ای یعنی به این صورت قیمت ماشین وارداتی هم میره به دست یک عده خاصی که پولشان بیشتره مامردم عادی چی مثلا من سیصدمیلیون بیشترندارم قیمت عرضه شده وارداتی شما بانرخ یورو حالا نزدیک ششصدمیلیون خوب آدم پولدار قیمت مثلا۵۵۰ میده دربورس اون برنده ماشین میشه هرباربه این صورت من پس سالها بایدصبرکنم تاحسرت سوارشدن یک ماشین خارجی شوم لطفا این کارنکنید میلیونها مثل من هم هستند.لطفا ماشین‌ها دربورس نفروشید.به صورت ثبت سفارش یانقدبفروشید که همه نوع قشر بتوانندبخرند نه یک عده خاص
    این پیام منو به وزیرصمت.سمت برسانیدخواهشا اگرگوش شنوای باشد.یک شهروند ازطرف یک نفرازمیلیونها ایرانی که درحسرت سوارشدن یک ماشین با استاندارهای جهانی .والسلام

  • ناشناس

    به این میگن خود کفایی هههه

  • ناشناس

    مانده که کلیه قلب وهرجامون که فروشیه بفروشیم تاشایدبتونیم دست دوم خودرورابخریم شایدهم نتونیم

  • ناشناس

    دولت باید در همه موارد قانونمند باشه تا هر که از سر خود نرخ ها زیر و بالا نکنه

  • ناشناس

    مملکت که صاحب نداشته باشه نتیجه اش این میشه
    خدا کمک مردم ایران کنه
    وخدا لعنت کند دلال ها و اختلاس گران

  • ناشناس

    خاک عالم بر سر این مدیرا ن