کد مطلب: ۵۰۰۹۳۴

امسال بورس نقش ارزشمندی در شادابی اقتصاد داشت / قول روحانی به مردم در مورد واکسن کرونا

امسال بورس نقش ارزشمندی در شادابی اقتصاد داشت / قول روحانی به مردم در مورد واکسن کرونا

رئیس جمهوری با بیان اینکه در زمینه واکسن همه اقدامات انجام خواهد شد، گفت: امسال بورس نقش سازنده‌ای در اقتصاد داشت. حرکت خوبی داشته و سال بعد هم نقش محوری در اقتصاد خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی رئیس جمهوری امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک ولادت حضرت عیسی پیامبر صلح، دوستی و مهربانی به همه بشریت، گفت: بخش بزرگی از اخلاقی که امروز در جوامع انسانی مشاهده می‌کنیم، مدیون پیامبران الهی از جمله حضرت عیسی مسیح است و خوشحالیم از اینکه هنوز آثار آن پیامبر بزرگ در اذهان و زندگی بخش بزرگی از جامعه بشریت تاثیر گذار است.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز برغم فشارهایی که از ناحیه تحریم و جنگ اقتصادی دشمن و همچنین آثار و تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا داشتیم، در سایه ایثار، فداکاری و مقاومت مردم و خادمان مردم در دولت و قوای دیگر، حرکت‌های بسیار خوبی را در بهبود اقتصاد کشور شاهد هستیم و رشد اقتصادی کشور ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به جلسه روز گذشته با رئیس مجلس، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه و برخی از اعضای این کمیسیون و وزرای دولت درخصوص بودجه 1400، افزود: با مباحث مطرح شده در این جلسه نظرات به هم نزدیک شد و به جمع بندی خوبی رسیدیم و امیدواریم با تصویب بودجه در کمیسیون تلفیق و مجلس، در زمان مناسب آن را دریافت کنیم.

روحانی با بیان اینکه لایحه بودجه سال 1400 پیام‌های بسیار مهمی برای اقتصاد کشور در سال آینده دارد، افزود: سال آینده با امسال و سال‌های قبل از لحاظ سیاسی و اقتصادی متفاوت خواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه برغم همه مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، با تلاش های انجام شده، رشد اقتصادی کشور در 6 ماهه اول سال جاری مثبت بوده است، گفت: اولین آثار مهار تورم را در آذرماه شاهد هستیم و در مسیر مهار شتاب تورم خواهیم بود.

روحانی تحرک پیدا کردن 1170 واحد صنعتی غیر فعال کشور در 9 ماهه گذشته را نشانه تحول در بخش صنعت کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم این رقم تا پایان سال به فعال شدن 1600 واحد صنعتی برسد.

رئیس جمهور به تحرک در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: رقم تولید و صادرات نفت با توجه به شرایط سال آینده در بودجه 1400 پیش بینی شده و تحرک بزرگی در زمینه رشد اقتصادی کشور بوجود خواهد آورد.

روحانی توجه به ارزش پول ملی را از دیگر ویژگی‌های لایحه بودجه سال آینده عنوان کرد و افزود: ارزش پول ملی در لایحه بودجه مد نظر بوده تا در اقتصاد ثبات بیشتری را شاهد باشیم و بتوانیم با چابک سازی دولت و واگذاری سهام دولتی و توسعه بازار سرمایه به اقتصاد کشور رونق بیشتری ببخشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: در این زمینه هیچ نگرانی از بابت تولید واکسن داخلی و تهیه واکسن مورد اطمینان خارجی نداریم و پا به پای دنیا و حتی بهتر از برخی کشورها در مقابله با این ویروس پیش رفته‌ایم.

روحانی با بیان اینکه مردم نگرانی از بابت واکسن کرونا نداشته باشند، تاکید کرد: بانک مرکزی و وزارت بهداشت ودرمان همه تلاش خود را بکار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده‌اند تا واکسن مورد اطمینان خارجی در اختیار مردم قرار گیرد و در داخل هم برای تولید واکسن اقدامات در حال انجام است.

رئیس جمهور توسعه و تقویت بخش سلامت کشور را از اهداف مهم دولت از آغاز فعالیت خود عنوان کرد و افزود: در 7 سال گذشته توان بهداشتی کشور از جمله تخت‌های بیمارستانی و ای سی یو، نسبت به گذشته دو برابر شده و توانمندی سلامت ما در این دولت 2 برابر کل تاریخ کشور بوده است.

روحانی رسیدگی و توجه به وضعیت معیشت مردم را یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های مهم دولت دانست و بیان کرد: برغم همه مشکلات، دولت در 9 ماه گذشته برای یاری رساندن به آسیب دیدگان از کرونا با تمام توان خود به صحنه آمده است.

رئیس جمهور به پرداخت 100 هزار میلیارد تومان به عنوان کمک‌های معیشتی و تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا اشاره کرد و افزود: از ماه گذشته حمایت معیشتی جدیدی برای آسیب دیدگان و نیازمندان در نظر گرفته شد که براساس آن حدود 35 میلیون نفر تا پایان سال 100 تا 120 هزار تومان کمک نقدی دریافت می کنند.

روحانی کاهش آثار جنگ اقتصادی و پایان بخشیدن به تحریم های ظالمانه را از دیگر اهداف مهم دولت برشمرد و افزود: هر روز که موفق شویم تحریم را بشکنیم، صهیونیسم، ارتجاع منطقه و تندروها را شکست داده ایم و هر روز که زودتر پشت صهیونیسم را به خاک بمالیم شادمان تریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه فشار تحریم بر روی دوش مردم است و سختی را مردم تحمل می کنند، گفت: کسانی که برای این کار عجله ندارند، شاید وضعشان خوب است و بعضی ها که اصرار دارند آمریکا را تطهیر و تهذیب کنند، خوشان می دانند.

روحانی ادامه داد: دو فرد مجنون در تاریخ داشتیم که هر دو جنگ را به مردم ایران تحمیل کردند، یکی صدام که جنگ نظامی و دیگری ترامپ که جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند، ما در جنک تحمیلی با اتحاد، اتفاق و یکصدایی دشمن را شکست دادیم و روز به دار آویخته شدن صدام مجنون روز پیروزی مردم ایران بود، با مقاومت مردم ایران در برابر تحریم ها، سرنوشت ترامپ هم بهتر از صدام نخواهد بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه هدف از تحریم و جنگ اقتصادی به زانو درآوردن مردم ایران و نابودی نظام اسلامی بود، افزود: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مهم این است که نگذاشتیم جنگ اقتصادی به هدف خود برسد و حضور پرتلاش مردم در تولید، رونق و مثبت شدن رشد اقتصادی کشور، به معنی شکست تحریم است.

روحانی همچنین توجه به رونق و جهش تولید را از برنامه‌های مهم دولت تا روز آخر فعالیت خود عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده سرمایه ها در مسیر تولید و رشد اقتصادی قرار گرفته و روابط با همسایگان و کشورهای دنیا رو به توسعه است.

رئیس جمهور به موضوع جنگ قره باغ بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد و افزود: با آزاد شدن مرزهای آذربایجان امروز شاهد تحرکات اقتصادی خوبی با این کشور همسایه هستیم و تکمیل سد خداآفرین می تواند 120 هزار هکتار اراضی ما را مشروب کند.

روحانی با اشاره به اتصال راه آهن ایران و افغانستان و فعال شدن مرز ریمدان با پاکستان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: در شرق، غرب، جنوب و شمال کشور شاهد رونق تجارت و همکاری‌های اقتصادی خوبی با همسایگان هستیم که به رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور مبارزه با فساد و شفافیت را از دیگر موضوعات مهم مورد توجه دولت عنوان کرد و افزود: کاری که دولت با توسعه فضای مجازی و دولت الکترونیک در زمینه مبارزه با فساد و شفافیت انجام داده با دولت های گذشته قابل مقایسه نیست.

روحانی اظهار کرد: امروز فضای مجازی مناسب برای کسب و کار و اطلاعات در اختیار مردم قرار گرفته، همه فعالیت های اقتصادی اعم از خدمات و اطلاعات از طریق دولت الکترونیک در اختیار عموم است و لایحه بودجه سالانه کشور به صورت شفاف در اختیار همه مردم قرار دارد تا درمورد آن نظر بدهند و آن را نقد کنند که این بی سابقه است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه شفافیت و مبارزه با فساد یعنی اینکه همه بدانند و بتوانند نقد کنند، گفت: تلاش دولت این است که تا پایان فعالیت خود دولت الکترونیک در بخش های مختلف رشد یابد و راه اندازی سامانه تجارت تحول بزرگی در حوزه تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات است که در این دولت انجام شده است.

روحانی در همین زمینه به لوایج چهارگانه ارائه شده از سوی دولت در زمینه مبارزه با فساد اشاره کرد و با بیان اینکه دستور رهبری در این زمینه تعیین تکلیف این لوایح راهگشاست، گفت: این لوایح بهترین راه مبارزه با فساد است ، البته ممکن است برخی خوششان نیاید.

رئیس جمهور ادغام بانک‌های نیروهای مسلح و تعطیل کردن موسسات اعتباری غیر مجاز را از دیگر اقدامات مهم دولت عنوان کرد و افزود: این دولت موسسات اعتباری غیرمجاز به عنوان دکان‌های فساد را تعطیل کرد و البته هزینه زیادی هم در این راه دادیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آقای روحانی ما دیگه از دست تو و بورس خسته شده ایم بس کن دیگه.

  • ناشناس

    توجه ………….توجه…………..توجه …………….. تا 10 دی یک هفته مونده چهارشبنه خودتون با چشمای خودتون متوجه میشی چرا هی میگن 10 دی ……….. وقتی کل فعالین بازار دارن میگن 10 دی پس مطمعن باشید یه خبرایی هست …….. دوستان رشد اینده شاخص همگی را متعجب خواهد کرد پس سهامتون رو مفت از دست ندید ….. فقط تا 10 دی صبر کنید عجله نکنید ….. مطمعن باشید تمام ضررهاتون جبران میشه و به سودی خوبی هم خواهید رسید ….

    • ناشناس

      تو دقیقا کی هستی؟!

    • ناشناس

      دوستان 10 ام دی شاخص کل 3میلیون واحد را براحتی رد می کنه. از یه منبع معتبر دارم میگم.خبر فوق محرمانه است. جایی درز نکنه:))))

  • ناشناس

    آقای روحانی خجالت بکشید

  • محمدرضا عباسی

    وای خدای من، ما از خجالت ، از اینکه یک سرمایه هنگفت در بورس از دست دادیم، پیش خانواده نمی توانیم سربلند کنیم، ما به تبلیغ و تایید این آقایون گفتیم دولت موثق ترین و معتمد ترین شخص است، اینگونه از بورس حمایت می کند، رفتیم و در بورس سرمایه گذاری کردیم ما سرمایه ای که تو بورس خوابوندیم اگر ……… می گرفتیم الان چند برابر قیمت داشت. آن موقع یکی می فرماید که بورس خوش درخشید. بله احتمالاً کسری بودجه دولت را جبران کرده است. شما که یک واقعیت به این روشنی را نمی پذیری چگونه یکی بیاد به شما بگوید که آقا برجامت خیلی نقص داشت، حرفهایی که می زنی منصفانه نیست.

  • فرهنگی

    من که سهم واکسنم رو میخوام هدیه کنم به آقای روحانی.واقعا ایشون حیفه اگه واکسن گیرش نیاد مردم ایران بدبخت میشن.

  • ناشناس

    اصلاً نمیدونی چقدر شادیم داریم سوت بلبلی میزنیم

  • ناشناس

    هفته آینده بورس رشت میکنه

    • ناشناس

      آره راست میگی همون رشت درسته!

  • ناشناس

    اصطلاحی جدید در بازار سرمایه که به علت سرعت در حد نور باید در رکوردهای جهانی گینس ثبت گردد. تعریف «شادابی اقتصادی»: کاهش حدود هشتصدهزاری شاخص بورس از کانال دومیلیونی به کانال یک میلیون و دویست هزاری و از بین رفتن ارزش حدود پنجاه درصدی پس انداز چندین میلیون خانوار کارگر، کارمند و دانشجوی ایرانی در ریزش آبشاری بورس از مرداد ۹۹.

  • ناشناس

    تو این کشور اگه کسی ادم سالم باشه پست بهش نمیدن

  • ناشناس

    قطعا بورس برای دولت شادابی اقتصادی ایجاد کرد ولی سرمایه مردمی که با تشویق شما به بورس آمدند نابود شد.بهتره است بجای عبارت شادابی اقتصادی از بزرگترین دزدی قرن استفاده کنید