کد مطلب: ۳۱۰۹۸۶

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

کمبود میوه نداریم

کمبود میوه نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی می‌گوید: امسال با گرانی قیمت میوه و صیفی‌جات رو به رو هستیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود بخشی از نیاز بازار در حوزه صیفی‌جات به خصوص گوجه از طریق قاچاق تامین می‌شود، آیا این موضوع صحت دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: ما معتقدیم که در بحث تامین میوه و صیفی‌جات با مشکل خاصی رو به رو نیستیم اما قبول داریم که در این بازه زمانی قیمت تمام محصولات کشاورزی افزایش یافته است. بنابراین با وجود افزایش قیمت گوجه تا به امروز خبری را مبنی بر قاچاق گوجه به کشور را نشنیده‌ایم.

اسدالله کارگر در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه آیا در فصل زمستان با کمبود میوه‌های فصلی رو به رو خواهیم بود یا خیر؟ پاسخ داد: تداوم بارش باعث شده که با فراوانی میوه رو به رو باشیم. در این فصل سال هم با اشباع میوه‌های تابستانی و هم میوه‌های نوبری پاییز رو به رو هستیم، بنابراین در این دو فصل با کمبود میوه رو به رو نخواهیم بود.

او درباره قیمت پسته اظهار کرد: در این بازه زمانی عده‌ای این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا قیمت پسته تر بسیار هنگفت است؟ در حال حاضر قیمت پسته‌تر هر کیلو بین 65 تا 70 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. البته نوسانات در قیمت پسته‌ها به نوع کیفیت محصول باز می‌گردد. به عنوان مثال کیفیت میوه و سبزی‌جات همانند مداد نیست که به دلیل نوع کیفیت قیمت محصول را زیر سوال ببریم. بلکه چنانچه کیفیت میوه بالا باشد قیمت آن را دو برابر خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.