کد مطلب: ۱۴۰۳۰۸

امضای تفاهم‌نامه با انی برای دو میدان کیش و دارخوین

امضای تفاهم‌نامه با انی برای دو میدان کیش و دارخوین

معاون شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای با شرکت انی برای مطالعه توسعه میدان گازی کیش و فاز سوم دارخوین امضا می‌شود، اظهار کرد: برای توسعه میدان گازی کیش قبلا به شرکت‌های شل، گاز پروم و سرمایه‌گذاری غدیر و برای توسعه دارخوین با یک شرکت فیلیپنی و سرمایه‌گذاری غدیر قرارداد امضا شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، غلامرضا منوچهری در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی ایتالیا در زمینه مطالعات توسعه میدان گازی کیش و فاز سوم دارخوین با بیان اینکه شرکت انی ایتالیا از زمان گذشته در ایران فعال بود، اظهار کرد: این شرکت از بزرگترین شرکت‌های راهبر نفت در اروپا محسوب می‌شود و سوابق بسیار موثری در ایران دارد. این شرکت اخیرا در مصر رکورد خوبی از خود به جا گذاشته است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی ایتالیا برای مطالعه میدان‌ گازی کیش و فاز سوم دارخوین گفت: برای توسعه میدان گازی کیش قبلا با شرکت‌های شل، گازپروم و سرمایه‌گذاری غدیر تفاهم‌نامه امضا شده و برای دارخوین نیز با یک شرکت فیلیپینی با سرمایه‌گذاری غدیر تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم. امیدواریم طرح مناسب و قابل قبولی از شرکت انی برای توسعه این میدان‌ها دریافت کنیم که مبنای کار بعدی ما باشد.

معاون شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه دریافت نتیجه مطالعات از شرکت‌های مختلف برای انجام مقایسه به ما کمک می‌کند، تصریح کرد: چه مناقصه برگزار شود و چه برگزار نشود، دریافت این مطالعات بسیار مفید است و درک بهتری از میزان برداشت، طول عمر، ذخیره قابل استحصال ارائه می‌کند و از آنجا که قراردادها ۲۰ ساله است انتظار داریم این شرکت‌ها ظرفیت‌های نهایی میدان‌ها را اعلام کنند و طرح خود را در زمینه EOR و IOR در مورد افزایش ضریب بازیافت اعلام کنند.

منوچهری با تاکید بر اینکه میادین نفتی ثروت‌های انباشته کشور است، اظهار کرد: اگر این میادین افزایش ضریب بازیافت نداشته باشند، از دست خواهند رفت و شرکت ملی نفت خواهان این است که جدیدترین تکنولوژی در توسعه میادین به کار گرفته شود. ضمن اینکه در این قراردادها مشارکت شرکت‌های ایرانی و انتقال تکنولوژی نیز دیده شده است.

وی ادامه داد: همانطور که در توسعه پارس جنوبی شرکت‌های ایرانی همکاری داشتند با ایجاد EOR و IOR شرکت‌های ایرانی می‌توانند خودشان این طرح‌ها را اجرا کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.