کد مطلب: ۱۴۳۲۲۹

امضای قرارداد همکاری در منطقه ویژه گرمسار

امضای قرارداد همکاری در منطقه ویژه گرمسار

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان گفت: در سال جاری 298 میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت در زمینه تامین آب، برق و گاز منطقه ویژه اقتصادی گرمسار، با بخش خصوصی قرارداد همکاری امضا شد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایرنا، منوچهر صادقی قادیکلایی با اشاره به فعالیت هشت ناحیه شهرک صنعتی در شهرستان گرمسار، افزود: منطقه ویژه اقتصادی گرمسار به دلیل فاصله 85 کیلومتری با تهران و ارتباطات بین‌المللی ریلی، از مناطق ویژه اقتصادی قابل توسعه و نیازمند توجه بیشتر محسوب می‌شود.

صادقی قادیکلایی با بیان این که از 2 هزار واحد صنعتی و تولیدی استان سمنان، هزار واحد در شهرستان گرمسار مستقر است، گفت: وجود آزادراه گرمسار-قم باعث ارتباط دهی 17 استان به منطقه ویژه اقتصادی گرمسار شده که شرایط توسعه منطقه ویژه اقتصادی را فراهم کرده است.

وی افزود: بهره‌برداری متروی تهران - ورامین - پیشوا - گرمسار زیرساخت ارتباطی مهمی برای اتصال شهرستان گرمسار با استان تهران می‌شود.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان با اشاره به برخی رویکردهای برنامه ششم توسعه برای توسعه صنعت و رونق اقتصادی استان، افزود: در برنامه ششم‌ توسعه بانک مرکزی مکلف شده است در حوزه صنعت و معدن تسهیلات خود را به سقف 40 درصد برساند.

صادقی قادیکلایی با بیان این‌که در برنامه ششم توسعه برای سال 96 رشد توسعه هشت‌درصدی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: از هشت درصد رشد و توسعه اقتصادی 5.2 رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌گذاری و 2.8 از طریق بهره‌وری در سند توسعه ششم تبیین شده است.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مشخص شده که سالانه 10 درصد در کشور قاچاق کالا کاهش یابد و به میزان 20 درصد از مقدار کالای قاچاق کشف شده صرف هزینه‌های و مشوق‌های صادراتی شود.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه‌گذاری استانداری سمنان گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده یکی از چالش‌های صنایع تولیدی کشور در گذشته بود که در برنامه ششم توسعه، ماخذ دریافت مالیات بر ارزش‌افزوده به مصرف‌کننده نهایی تغییر یافته است.

صادقی قادیکلایی افزود: در برنامه ششم توسعه بسیاری از موسسه‌های مالی و اعتباری کشور به موسسه‌های اعتباری جهانی ملحق می‌شوند.

عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با 2 هزار هکتار وسعت، در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان در فروردین 95 به تصویب رسید.

استان سمنان سه منطقه ویژه اقتصادی واقع در شهرستان‌های سمنان، گرمسار و دامغان دارد که 2 منطقه سمنان و گرمسار در مرحله انعقاد قرارداد برای تامین زیرساخت و آماده واگذاری به فعالان بخش خصوصی است.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در همسایگی استان تهران قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.