کد مطلب: ۱۴۹۹۵۴

امکان مبادله مستقیم بانکی ایران و چین هنوز فراهم نشده است

امکان مبادله مستقیم بانکی ایران و چین هنوز فراهم نشده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هنوز روابط بانکی ایران و چین به حد مطلوب نرسیده است، گفت: تجار چینی، صادرکنندگان و واردکنندگان ما هنوز راه مستقیم مبادلات بانکی را نمی‌توانند طی کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه دیدار با خه‌لیفنگ رئیس کل کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین در وزارت اقتصاد و دارایی گفت: در دوران تحریم روابط کارگزاری ما با یک بانک چینی وجود داشت که طرف چینی هنوز نتوانسته است به جز این بانک روابط دیگری را برقرار کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: به همین دلیل تجار چینی، صادرکنندگان و واردکنندگان ما هنوز راه مستقیم برای مبادلات بانکی را نمی‌توانند طی کنند. امیدواریم با این مذاکرات که بنده و آقای طیب‌نیا با طرف چینی داشتیم هرچه سریع‌تر روابط کارگزاری بین بانک‌های ایران و چین آغاز شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلات بانکی باعث محدودیت در پیشرفت روابط اقتصادی دو کشور شده است، به علاقه‌مندی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اساسی ایران نظیر صنایع فلزی، فولاد، مس و معدن اشاره کرد، گفت: امیدواریم با رفع موانع بانکی حجم مبادلات دو کشور افزایش یابد. همچنین اخیرا نیز صادرکنندگان محصولات پتروشیمی ما به چین با محددیت‌هایی مواجه شده‌اند که امیدواریم با تلاش طرف چینی این مشکل نیز مرتفع شود.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.